A Renault a Daciákkal indítja hamarosan internetes értékesítését Európában, amit jövőre a társaság más olcsó kategóriás modelljei követhetnek – idézte a Bloomberg hírügynökség a Renault illetékes igazgatóját.

A francia autógyár ezt az eszközt is felhasználja arra, hogy biztosítsa magának az első helyet az olcsó kategóriás kocsik piacán, miután már a PSA Peugeot Citroën korábban jelezte: kizárólag az interneten fogják értékesíteni Európában azt az új modellt, amit egy kínai partnerrel közösen fognak gyártani.

A Renault „fapados” változatainak eladása globálisan 28 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez viszonyítva, háromszor akkora mértékben, mint a drágább modelleké. Ezzel az olcsóbb autók részesedése a csoport forgalmában meghaladta a 25 százalékot tavaly a 2007. évi 15 százalékot követően.

Hazánkban is egyértelmű siker a Dacia legújabb modellje, a Duster, annyian szeretnének belőle, hogy fél évet is kell rá várni, míg az ügyfél megkapja autóját. Nem ez lesz azonban az első eset, hogy interneten lehet autót vásárolni, hiszen kisebb akciókban már itthon is volt ilyen, de általánossá nem vált a rendszer.

Forrás: MTI