Korábban több Forma-1-es pilóta, köztük Rubens Barrichello és Nick Heidfeld is arra figyelmeztetett, hogy a kormányon elhelyezett gombok, kezelőszervek és kijelzők veszélyesek lehetnek, mivel elvonhatják a pilóták figyelmét a vezetésről.

Felipe Massa szerint azonban a KERS, illetve a hátsó szárny állítására szolgáló irányítószervek könnyen megszokhatók. A brazil közel 3500 kilométert tett meg a téli teszteken a Ferrari 150 Italiával.

„Amikor először vezettem az új Ferrarit, komolyan aggódtam, hogyan fogok boldogulni az új kezelőszervekkel, amik a KERS-t, a hátsó szárnyat és ehhez hasonlókat állítják. De az első tesztnap után már minden automatizmussá vált” – jelentette ki a Scuderia pilótája. „A mérnökökkel együtt megtaláltuk a módját, hogyan lehet működtetni ezeket a szerkezeteket, hogy közben ne vonják el az ember figyelmét a pályáról, a vezetésről.”

Massa az állítható hátsó szárny előnyeit is ecsetelte. „Gombnyomásra a hátsó szárny megmozdul, ez csökkenti a légellenállást és úgy saccolom, hogy 12-15 km/órával gyorsabban tudok haladni, mint azelőtt. A szabadedzéseken és az időmérőn annyiszor használhatjuk a szerkezete, ahányszor csak akarjuk, akár a legrövidebb egyenesben is. Éppen ezért a kocsi vezetése egy idő után reflexből történik. Mostanra már pontosan tudjuk, mit-hogyan kell használnunk, hogy a köridők javuljanak.”

Felipe szerint már csak egy kérdés maradt tisztázatlanul, hogy mekkora előnyt jelent az állítható szárny a versenyeken. „Biztos vagyok benne, hogy segíteni fog az előzéseknél, de hogy milyen hatásai lesznek éles helyzetben, azt csak az első versenyen tudjuk meg” – jelentette ki a brazil.

A 2011-es Forma-1-es szezon ezen a hétvégén veszi kezdetét Ausztráliában.