Hannibal Lecter intelligens, művelt, sármos. Első látszatra. Igazából viszont egy pusztító gyilkos. Mondhatnánk, hogy a Mansory Cormeum is ilyen, de nem lenne teljesen igaz. Bőven 600 lóerős teljesítményével igazi fenevad a sportkocsi, de ezt a tudást nem rejti véka alá, hanem hivalkodóan a nézelődő arcába tolja.

Emberevő gyilkosból autó 1
Emberevő gyilkosból autó 27


A különlegességhez a Mercedes SLS AMG adta az alapokat, nevét a Hannibal című mozifilm számára íródott Vide Cor meum áriától (alul meghallgatható) kölcsönözte neki a cégtulajdonos Kourosh Mannsory. Ez az első darab, de a tervek szerint további 14 (maximum) készülhet a kocsiból.

Míg az AMG-től érkező modell 6,2 literes motorja 571 lóerős, a Cormemumé már 660-at tud. Ez elsősorban a kompresszor beépítésének köszönhető, de kicserélték a légszűrőt, a kipufogót és a motorvezérlést is. Ez azonban csak a kezdet, már készül a 800 lóerős variáns, az illik majd igazán a kocsihoz.

Mint a legtöbb Mansory-modell esetében, itt is a külsőn van a hangsúly. A karosszéria ugyanis nem fémből van, hanem műanyagból. Persze nem valami egyszerűből, hanem karbonból, ami könnyebb, mint az acél, de merevebb annál.

Emberevő gyilkosból autó 28


A lökhárítók, a motorháztető, a sárvédők, de még a felfelé nyíló ajtók is szénszálas műanyagból készültek. Mindez 90 kilótól szabadítja meg az autót.

Ugyanakkor a karosszéria átalakításakor arra is törekedtek, hogy nagyobb leszorítóerőt érjenek el, ami a hátsó szárny méretét látva, bizonyára sikerült is, de az első spoiler és a diffúzor sem hétköznapi darab. Elsőre talán fel sem tűnik, hogy mi az igazán furcsa az átalakított sportkocsi orrán, de a fényszórók azok. Az elemek ugyanis a Ferrari 599-ről származnak. De jól mutatnak itt is. Mint ahogy a klasszikus hűtőmaszkot felváltó, az SLR-re hajazó, az F1 által inspirált nyúlánk orr is mutatós.

Az összképhez kellenek az elöl 20, hátul 21 colos kerekek is, amelyek mögött új rugók és lengéscsillapítók igyekeznek az útra ragasztani az abroncsokat. A karosszéria a felfüggesztés áthangolásával 20 milliméterrel került alacsonyabbra.

Belül sem fogta vissza magát a Mansory gárdája. Az üléseket újrabőrözték, de karbonból is jutott bőven ide, talán túl sok is, az új középkonzol nem egy formás darab. Elég kisiparinak hat. Mindez persze aligha igaz az autó árára, amelyet ugyan nem hozott nyilvánosságra a Mansory, de könnyen elképzelhető, hogy akár 10-15 millióval többe kerül, mint az amúgy 50 milliót kóstáló széria SLS.