A vizsgálatba bevont 27 európai országban idén februárban 1 012 165 új autót helyeztek forgalomba, ez 1,8 százalékos növekedés tavaly februárhoz képest – derül ki a Jato Dynamics autóipari elemző legfrissebb adataiból. Az év első 2 hónapjára vetített újautó-eladási adatok 0,4 százalékkal haladták meg a tavalyi év azonos időszakának eredményeit. A Jato adatai szerint január-februárban a növekedés 20,2 százalék volt 2010 első két hónapjához viszonyítva.
Franciaországban 204 400 új autó talált gazdára februárban, amely szám a Jato piackutatási tevékenységének 1980-as kezdete óta a mindenkori legmagasabb. Ugyanakkor továbbra is Németországban fogyott a legtöbb autó, ott 224 ezer kelt el.
Európa legtöbb autópiacán emelkedést tapasztaltak a szakemberek,de vannak kivételek. pl. Nagy-Britannia, ahol -10,2 százalékos, Görögország, ahol 58,2 százalékos, Olaszország, ahol 20,6 százalékos és Spanyolország, ahol pedig 25,8 százalékos csökkenést mértek.
Magyarországon 15,5 százalékkal több, összesen 3565 új autót regisztráltak a 2010. februári 3087 után – közölte a Jato Dynamics autóipari elemzőintézet szombaton. Ha az idei első két hónapot egyben vizsgáljuk, akkor pozitív mérleget kapunk. Januárban és februárban 7067 új autót jegyez a statisztika, ami 20,2 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában tapasztalt 5878 darab.
Egyes hírek szerint azonban a március már korántsem lesz ilyen derűs, állítólag legfeljebb nullszaldót sikerül elérni a tavalyi évhez képest.
Európában továbbra is a Volkswagen Golf vezeti az eladási toplistát, a második helyre azonban a Renault Clio lépett, megelőzve a VW Polót és a Ford Fiestát. A Jato megállapítása szerint a Clio-eredmény nagyrészt a francia piacon tavaly decemberen még tartó roncsbeszámítási akciónak volt köszönhető, ugyanis a mostani forgalomba helyezések megrendelései legnagyobbrészt még akkor köttettek.
Európa vezető márkáinak adatai:
Márka |
Feb_11 |
Feb_10 |
Változás feb |
Jan-feb _11 |
Jan-feb _10 |
% Változás Jan-feb |
VOLKSWAGEN |
119,418 |
109,750 |
+8,8% |
247,546 |
231,545 |
+6,9% |
RENAULT |
94,428 |
91,522 |
+3,2% |
183,121 |
189,214 |
-3,2% |
PEUGEOT |
76,918 |
79,292 |
-3,0% |
156,061 |
159,991 |
-2,5% |
FORD |
75,004 |
82,794 |
-9,4% |
161,662 |
177,185 |
-8,8% |
OPEL/VAUXHALL |
72,718 |
66,086 |
+10,0% |
144,931 |
134,375 |
+7,9% |
CITROEN |
64,188 |
68,785 |
-6,7% |
129,594 |
137,537 |
-5,8% |
FIAT |
57,227 |
73,245 |
-21,9% |
116,603 |
153,792 |
-24,2% |
AUDI |
46,586 |
40,773 |
+14,3% |
94,414 |
86,946 |
+8,6% |
TOYOTA |
43,097 |
44,136 |
-2,4% |
93,945 |
101,520 |
-7,5% |
BMW |
40,586 |
36,113 |
+12,4% |
86,952 |
73,630 |
+18,1% |