Tegnap beszámoltunk arról, hogy AC Schnitzer egy különösen takarékos sportkocsit állított ki a Genfi Autószalonon. Ám nem hazudtolták meg magukat és egy igazi erőgépet is leleplezte ugyanott. Az AC Schnitzer ACS5 Sport S azoknak készült, akik nem akarnak várni a várhatóan egy év múlva érkező BMW M5-re.

BMW M5 pótlék 1
BMW M5 pótlék 21


Első lépésként beszereztek egyet az Ötös sorozat csúcsmodelljéből az 550i-ből, amely régi beidegződésekkel ellentétben nem V12-es motort rejt, hanem V8-ast, de turbósat. Már eredetileg sem épp puhány a gép az 550i a maga 407 lóerős teljesítményével, de a német cég szakemberei jócskán csavartak rajta.

A motor teljesítménye 540 lóerőre nőtt, miközben a forgatónyomaték 600 Nm-ről 750 Nm-re emelkedett. A komoly erőnövekménynek köszönhetően az Ötös dinamikája sokat javult, álló helyzetből a gyári modellnél fél másodperccel hamarabb, azaz 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Igazi ereje azonban nem itt mutatkozik meg, hanem autópályán, a z ACS5 Sport S ugyanis 320 km/órás végsebességre képes, ami még akkor is versenyképessé teszi, amikor már piacon lesz széria M5.

BMW M5 pótlék 22


Ahogy az illik nem egy vezethetetlen erőgépet épített a Schnitzer, de a részletekre is odafigyeltek. Így versenyautónak is megfelelő fékekkel szerelik fel a limuzint, de nem hiányzik az önzáró differenciálmű és az állítható versenyfutómű sem.   

Nem rejti véka alá az AC Schnitzer, hogy komoly fegyverről van szó, bármely szögből nézzük a karosszériát van rajta valami újdonság. A szériától eltérők, a lökhárítók, a motorháztető, az első sárvédők, a küszöbök, a visszapillantók stb. Ehhez jön még a 21 colos kerékgarnitúra és a kétszínű fényezés.

Egyelőre ugyan tanulmányként állította ki autóját az AC Schnitzer, de ne legyen kétségünk afelől ha egy pénzes vevő kérne egy ilyet, elkészítenék neki.