A gyorsulási pályák környékén sok érdekes csodabogár megfordul. Itt nem egyeduralkodó a jó öreg Otto motor, akadnak sokkal nyakatekertebb megoldások is. Ilyen a gázturbina és a sugárhajtómű, amit gyakran összetévesztenek, kevernek az emberek, holott két igencsak különböző szerkezetről van szó. Mindenki megnyugodhat, nem lesz technika óra, pláne mert én sem ismerem a részleteket:)
Annyi biztos, hogy a gázturbinák javarészt helikopterből származnak, és a benzinmotorhoz hasonlóan a kerekeket hajtják, míg a sugárhajtásnál nincs ilyen kapcsolat, a kiáramló forró gázok lökik előre az ördögi masinát.
Mindkét átépítésre van példa, ezért a kérdés kézenfekvő, vajon melyik a gyorsabb? A Chrysler Voyagerből átépített ezer lóerős gázturbinás tűzköpő, vagy a Chevrolet Pickup-ból varázsolt 2200 kilogrammos tolóerővel bíró lökhajtásos szörny?
Az első blikkre gyengébbnek tűnő Chrysler nyert, a videóban szereplő magyarázat szerint azért, mert a gázturbina kerekekre ható hirtelen nagy nyomatéka előnyt jelentett rövid távon. Nem beszélve a hajtásban szintén részt vevő benzinmotorról. Összességében ritka érdektelen összehasonlítás ez, de a nagy sebességű kamerával rögzített lángokért érdemes megnézni!