F1: Élre ugrott a McLaren 1
F1: Élre ugrott a McLaren 63 A teszteken megbízhatatlan és lassú MP4-26-oson a McLaren komoly egyszerűsítéseket hajtott végre a szezonnyitó előtt, az Ausztrál Nagydíj második szabadedzése alapján pedig úgy tűnik, hogy nagyon is jó irányba indultak, hiszen kisebb meglepetésre Jenson Button és Lewis Hamilton zárt az élen.

Az első szabadedzésről szóló beszámolónkat erre a linkre kattintva olvashatják el.

Délutánra az aszfalt javulása és a felkerülő lágyabb gumik miatt a legjobb idő egy másodpercet javult az első gyakorláshoz képest, Button az edzés közepén egy állítása szerint alulkormányzott körön teljesítette 1:25,8-as  idejét, ami nagyjából megegyezik a tavaly első edzés legjobbjával.

A 2009-es bajnok mögött csapattársa, Hamilton, a ferraris Fernado Alonso és a címvédő Sebastian Vettel szinte hajszálra ugyanolyan idővel, másfél tized körüli lemaradással végzett. Mögöttük Webber, Schumacher és Massa még egy másodpercen belül, de már jelentősebb elmaradással zárt.

A top10 végébe befért még a Sauber mexikói újonca, Sergio Perez, a williamses Barrichello és Nico Rosberg is a másik Mercedessel. Perez mellett a Force Indiá-s újonc, Paul di Resta is szépen ment, ahogy mexikói kollégája, ő is verte saját csapattársát, Adrian Sutilt, méghozzá úgy, hogy az első edzésen még nem is vezetett.

A teszteken sötét lónak tűnő Renault egyelőre nem villog, Nick Heidfeld és Vitalij Petrov a Toro Rosso tempóját tudta az edzésen – a faenzaiak szendvicsében végeztek a 12-13. helyen.

A Lotus továbbra is a legjobb tavalyi új csapat, lemaradásuk 5 másodperc körüli, míg a Virgin ugyan faragott délelőtti hátrányából, de az eredmények alapján továbbra is fenyegeti őket a kvalifikációs 107 százalékos szabály.

A Hispania a második edzésen is szenvedett, Vitantonio Liuzzi az utolsó percben tett meg egyetlen installációs kört.

Az edzés utolsó fél óráját a mozgó hátsó szárny (DRS) versenyfeltételek melletti tesztjére szánták, azaz csak a kijelölt részen használhatták a pilóták, de egyelőre nem sok minden derült ki, ugyanis nem vitték túlzásba a próbálkozást, a lehetséges 860 méteres távnak csak kis részén volt nyitva a szárny a legtöbb autón. Az utolsó negyed órában esni kezdett egyébként, így ez sem segített.

Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés, Melbourne, 2011.03.25.