A várakozásokon felül, a 2009-es 210 millió euróról 3,23 milliárd euróra (881 milliárd forint) nőtt a német autógyártó BMW éves nettó eredménye tavaly – jelentette a vállalat csütörtökön. A társaság bevételei 19 százalékkal 60,5 milliárd euróra nőttek.

Elemzők 2,9 milliárd eurós nettó nyereséget és 60,2 milliárd eurós (16400 milliárd forint) bevételt vártak.

A BMW kamat- és adófizetés előtti nyeresége 8 százalékkal nőtt 2010-ben, ami magasabb a vállalat által célul kitűzött 7 százaléknál. Az autógyártó 2012-re 8-10 százalékos növekedést jósol.

A vállalat tavaly 1,46 millió autót adott el. Az értékesítés szinte valamennyi piacon nőtt: az Egyesült Államokban 10 százalékkal, Kínában 85 százalékkal, de Oroszországban, Brazíliában, Dél-Koreában és Indiában is kétszámjegyű növekedést mutatott fel a vállalat.

A BMW vezérigazgatója, Norbert Reithofer a társaság közleményében arról számolt be, hogy 2011-ben 1,5 millió autót kívánnak eladni és valamennyi márkában értékesítési csúcsot kívánnak dönteni. A vállalathoz jelenleg a névadó márkán kívül a Mini és a Rolls-Royce autók tartoznak.

Forrás: MTI