F1: Titkolózik a KERS-szel a Red Bull 1
F1: Titkolózik a KERS-szel a Red Bull 77 Megdöbbenve tapasztalták a Forma-1-es csapatok, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber nem, vagy csak nagyon keveset használta a fékenergia-visszavezető hibridrendszert a melbourne-i kvalifikáción.

Vettel közel nyolc tizedmásodpercet adott a második helyről induló Lewis Hamiltonnak a McLarenben, de még rejtélyesebb, hogyan verhette el majd’ egy másodperccel a csapattársát, Mark Webbert, aki elvileg ugyanolyan kocsival ment.

Christian Horner csapatfőnök rejtélyes válaszokat adott azokra a kérdésekre, amelyek azt feltételezték, hogy a Red Bull egy speciális, csak a futam rajtjánál használatos, kisebb, könnyebb akkumulátort igénylő KERS-t épített be a kocsiba. Ennek elméleti előnye, hogy a rajt előtt feltölthető, utána viszont nem kell vele bíbelődniük a pilótáknak.

„Stratégiai okokból döntöttünk úgy, hogy nem vetjük be a KERS-t az időmérőn. De nem fogom elmondani, miért. Csak várjanak és figyeljék a televíziót! Nem szeretném elrontani a nézők szórakozását” – csigázta az Autosport olvasóit Christian Horner. A Red Bull RB7 a jelek szerint így, állandó KERS nélkül is elég gyors az Albert Parkban.

A csapatvezető elismerte, hogy a hibridrendszer kiiktatása nélkül Webber is az első rajtsorban állhatna, de kitart amellett, hogy nyomós okuk volt a szerkezet mellőzésére. „Oka van mindennek, amit csinálunk” – szögezte le Horner.

Az Ausztrál Nagydíj vasárnap, magyar idő szerint reggel 8 órakor rajtol.