A németországi Eisenachban működő Opel-üzemben hétfőn és kedden két-két műszakot hagynak ki. A spanyolországi Saragossában hétfőn egész nap szünetel a munka az Opel ottani telephelyén, jövő pénteken pedig 8 órára állnak le a gyártósorok. A két üzemben a Corsa modellt szerelik össze, a termelést pedig azért kell szüneteltetni, mert egy Japánban készülő elektronikai alkatrészből nincsen utánpótlás.
A Renault egy dél-koreai üzemében fogja vissza a termelést japán gyártmányú alkatrészek elmaradása miatt. A Busan városban működő üzemből normális körülmények között havonta 20 ezer kocsi gördül ki. A japán válság miatt 15-20 százalékkal, nagyjából 3 ezer darabbal kevesebbet gyártanak előreláthatóan.
A katasztrófa után egy héttel még mindig bizonytalan, hogy Japánban mikor indulhat újra az autóipari termelés. A cégek egymás után halasztják el a munka folytatására kitűzött időpontot. A Honda pénteken közölte, hogy hétfő helyett valószínűleg csütörtökön indulhat be a termelés. A Toyota ugyancsak a jövő hét közepére tervezi az indulást. A szigetországban a Mitsubishivel közösen teherautókat gyártó német Daimlernél legalább keddig szünetel a munka.
A katasztrófa utóhatása az amerikai autóiparban is érezhető; a General Motors pénteki közleménye szerint egy Louisiana állambeli gyárat teljesen leállítanak alkatrészhiány miatt.
Forrás: MTI