James Key, a Sauber főmérnöke egyetért mercedeses kollégájával, Ross Brawnnal abban, hogy sokkal összetettebb versenystratégiákra számíthatunk 2011-ben, mint korábban. Mindez a Pirelli abroncsok korábbiaktól jelentősen eltérő tulajdonságaira vezethető vissza.

„A gumik sokban különböznek a korábbi [Bridgestone] abroncsoktól. Jobban kell menedzselnünk őket hosszabb távon a versenyeken, ez kulcsfontosságú lesz” – véli Key. A Sauber vezető mérnöke – a versenyzők többségével ellentétben – jónak tartja a Pirelli gumijait és örül annak, hogy nagyobb a különbség a lágyabb, illetve a keményebb összetétel között.

„A hátsó abroncsok valamivel tartósabbak, mint elsőre gondoltuk. Az új gumik tulajdonságai sok tekintetben megfelelnek az elvárásainknak, így a kocsink egyensúlya is megfelelő. De a gumik meglehetősen csúcsosan adják le a teljesítményüket. Az első körökben még általában jó a tapadás, később viszont jobban oda kell erre figyelni. Viszont mindenképpen pozitív, hogy jól elhatárolható különbség van a két összetétel között, amit nem tapasztaltunk az előző években” – mondja Key.

„Ebből következik, hogy idén sokkal összetettebb és részletesebb versenystratégiákat kell követnünk. Több lesz a kerékcsere, ezáltal megnő a szerelőkre nehezedő nyomás. Nemcsak amiatt, hogy minden egyes cserét olyan gyorsan kell végrehajtaniuk, ahogy csak lehet, hanem azért is, mert ha váratlanul olyan helyzet adódik a versenyen, hogy kereket kell cserélni, azon sokkal több fog múlni, mint korábban. A depófalnál dolgozó versenymérnökök helyes döntésén is több fog múlni, mint eddig” – véli Key. 

A Sauber szempontjából a változatosabb versenyek azt is jelenthetik, hogy fiatal pilótapárjuk – Kamui Kobajasi és Sergio Perez – nem kerül olyan nagy hátrányba a relatív tapasztalatlansága miatt. A svájci gárda a téli tesztelés 15 napja során 5841 kilométert teljesített, ami nagyjából fele-fele arányban oszlott meg Kobajasi és Perez között.

A Sauber 2010-ben nagyon erősnek tűnt a teszteken, de a szezon első versenyein nem sikerült pontokra váltania látszólagos fölényét. James Key reméli, hogy idén ez másként lesz. „Egy komoly fejlesztési csomagot vetettünk be az utolsó teszten, Barcelonában és még egy ilyen csomag érkezik a második versenyre [a Maláj Nagydíjra]” – árulta el Key a GrandPrix.com-nak.