2010. november 10. és 2011. március 15. között a vállalat hozzávetőleg 8,4 milliárd forintot fordított a téli síkosság-mentesítési és hóeltakarítási feladatok ellátására. Kimutatásai szerint a sok éves átlagnál jóval keményebb időjárás jellemezte a 2010-2011-es téli időszakot.
A közlemény szerint a bérelt géppark egy átlagos télen csak biztonsági tartalékként szolgál, azonban az elmúlt rendkívüli téli szezonban a cég a saját és bérelt gépparkja mellett folyamatosan berendelte a szerződéses hóeltakarítókat is. A 712 saját tulajdonú, illetve 482 szerződéses gép összesen több mint 205 ezer órát töltött aktívan az utakon, így tudták biztosítani a biztonságos közlekedési feltételeket a több, mint 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton.
Megjegyzés:Ebből a szempontból érdekes, hogy a tavaly közölt adatok szerint akkor 9,2 milliárd forintot költöttek. Példaértékű hatékonyság!
A 2010-2011-es téli időszakban az országos állami közutak tisztítására, hóeltakarítására és síkosság-mentesítésére összesen 108 ezer tonna sót, 19 ezer tonna érdesítő anyagot, 1,67 millió liter sóoldatot és 462 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel.
A nagy csapadékmennyiség mellett több nagy hőingadozás is nehezítette a közútkezelők és az autósok életét, így a szeszélyes és hideg tél rendkívül kedvezett a kátyúképződésnek is. A cég a téli üzemeltetési időszak alatt 32 ezer tonna kátyúzó anyagot használt fel.
A hirtelen beköszöntött tavaszi jó időt kihasználva a Közút március végétől át tud térni a tartósabb megoldást jelentő meleg kátyúzási technológiára, így a kátyúk száma ütemterv szerint, érzékelhető módon, folyamatosan csökkeni fog.