7 év kihagyás után újra saját csapatot indít a Citroën importőre Magyarországon
210 Le és 350 Nm, mindez egy kicsi 1,6-os turbós motorból

210 Le és 350 Nm, mindez egy kicsi 1,6-os turbós motorból

210 Le és 350 Nm, mindez egy kicsi 1,6-os turbós motorból


Ma mutatta be új raliautóját a Krózsér Menyhért-Lovay Miklós páros. A korábban N3-ban. Honda Civic-kel bajnoki címet nyerő kettős egy R3-as Citroën DS3-mel áll rajthoz.

Nem WRC-s, de 1,6 turbó

Ralirajongó barátom, nem hivatalos, de állandó külső szakértőnk azt mondta a pilótáról, hogy „Jó kezű gyerek, csak vagy a Mitsubishi Lancerrel volt gond, vagy a pénzük fogyott el, de mindenképp ügyes és bajnoki esélyes.” – informált a pilótáról dióhéjban.

A csapat a Citroën-importőr támogatásával megy, ezért is sikerült hozzájutni a nagyon friss technikához. Az R3-asban 1,6 literes turbómotor van, teljesítménye állítólag kereken 210 lóerő.

Van benne kipörgésgátló rendszer, rajtprogram, sőt, ALS rendszert is kapott, hogy ne essen a turbónyomás gázelvételkor

Van benne kipörgésgátló rendszer, rajtprogram, sőt, ALS rendszert is kapott, hogy ne essen a turbónyomás gázelvételkor


Gyorsabb lehet
Elektronikus vezérlésű a hatfokozatú szekvenciális váltó. Krózsérék idén a bajnoki címre hajtanak

Elektronikus vezérlésű a hatfokozatú szekvenciális váltó. Krózsérék idén a bajnoki címre hajtanak

Elektronikus vezérlésű a hatfokozatú szekvenciális váltó. Krózsérék idén a bajnoki címre hajtanak


Az autót nem szabad összekeverni a rali vébén bevetett DS3 WRC-vel. Bár mindkettő Citroën, az is turbós, szintén 1,6-os és a ráhúzott kasztni a DS3-ra hasonlít, de egészen mások.

Loeb és Ogier autója összkerekes, az R3-as versenygépek csak elöl hajtanak és messze nem olyan erősek, mint a WRC-k.

Kategóriáján belül a friss fejlesztésű DS3 a gyors pályákon előnyben lehet, mert végsebességét nem korlátozza rövid áttételezés 175 km/órára. A hosszabb váltóval 193 km/óra a vége, ami jól jön a sűrű R3-as mezőnyben. A hatfokozatú, szekvenciális váltó a kormányról kapcsolható.

Krózser Menyhért, Lovay Miklós és a versenyautó

Krózser Menyhért, Lovay Miklós és a versenyautó

Pilóta helyett szervizháttér

Az autót Bútor Róbert szervizcsapata készíti fel a magyar ralibajnokság futamaira. Akik az F2-es Saxóra és a C2-re emlékeznek, talán csodálkoznak, miért nem Bútor Robi megy a DS3 R3-mal, de ő más kategóriában indul. Bútor a Super 2000-es, tehát kétliteres szívómotoros és összkerékhajtású Peugeot 207-essel az abszolút bajnoki címért szeretne csatázni.