1976-ban mutatkozott be a Volkswagen Golf GTI, amely az alapmodellhez hasonlóan új kategóriát teremtett, a sportos kompakt modellekét. Minden bizonnyal a Volkswagen is készül valami különlegességgel az idén 35 éves típussal kapcsolatosan, ám megelőzte őket a GTI35.com.
Egy amerikai vállalat a német Wunschel Sporttal együttműködve hozta létre a projektet, amely nemcsak egy autót, de számos reklámtárgyat is magában foglal. Profi az egész, mintha maga a Volkswagen-gyár csinálta volna. Az autótuning is olyan, nem túl hivalkodó, de azért határozott.
Az eredetileg 210 lóerős turbómotor a motorvezérlés áthangolása után 50 lóerővel többet produkál. Ugyanakkor az ABT-tól származó elektronika hatására a maximális forgatónyomaték 280 Nm-ről 360 Nm-re nő, amely határozottan érezhető különbséget jelent egy-egy gyorsításnál.
Persze nemcsak rugalmasságban, hanem gyorsulásban is javult a tuning GTI, a korábbinál fél másodperccel hamarabb, 6,4 másodperc alatt képes elérni a százas tempót a DSG-vel szerelt változat. Végsebessége 240 helyett 255 km/óra, ami ugyan nem drasztikus, de a 250-nél leszabályozó autókat mindenképpen leelőzheti.
A 35. jubileumra készült autót könnyű azonosítani, no nem egyedi karosszériája miatt – a karbon hatású motorháztetőn és a LED-es fényszórókon kívül nem változott -, csupán a cég által kidolgozott logó elhelyezése nyomán. Ami ezenkívül újdonság, a 19 colos keréktárcsák, amelyek az állítható magasságú futóművel párhuzamosan kellő biztosítékot generálnak a megnövekedett teljesítmény uralásához.
Öt éve, amikor a Golf GTI 30 éves volt, a gyár jubileumi modellje 30 lóerő pluszt kínált, ha így nézzük, várhatóan idén 245 lóerős variánst dobhat piacra a VW. De lehet, hogy csak 235 lesz a 35 év jegyében. Teljesítmény tekintetében tehát jó ajánlatnak tűnik a 32 800 euróért (8,8 millió forintért) kínált járgány.