A McLaren radikális tervezésű idei autója, az MP4-26-os a téli teszteken nem szerepelt valami fényesen, sem gyors, sem megbízható nem volt. A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra szeretne jóval versenyképesebb lenni, ezért egyszerűsítettek a problémás részeken, a járgány új padlólemezt és kevésbé radikális kipufogómegoldást kap. A csapatfőnök, Martin Whitmarsh gyorsulást vár.

„Azt hiszem, kockáztatunk egy kicsit, néhány drasztikus változtatást hajtunk végre az autón, meglátjuk Ausztráliában. Kockázatos, de azt hiszem, ez a helyes út, bízunk benne, hogy jóval versenyképesebbek leszünk.”

„Jelentős gyorsulást szeretnék, és a változtatásokkal az a cél, hogy a tesztekhez képest egy másodpercet gyorsuljunk” – magyarázta a csapatfőnök egy telefonos sajtókonferencián.

„Azt mondanám, hogy most egyszerűbb lett az autó. A kipufogók sok autón extrémebbek lettek idén, a miénk pedig különösen, de a bonyolultságához képest nem hozta az eredményt.”

Whitmarsh hangsúlyozta, hogy az MP4-26-os alapvetően nem elrontott autó, mindössze a radikális megoldásokkal túlvállalták egy kicsit magukat.

„Szerintem alapvetően nem egy rossz autó. Úgy gondolom, hogy még ki kell aknáznunk a kipufogót, és voltak is nagyon kreatív ötleteink, amelyek közül némelyik igen szépen működhetett volna. De a látványos eredményhez megfelelő tartósság és versenyen bevethetőség kell, és őszintén szólva a megoldásaink egy részére ez nem volt igaz, ezért vissza kellett lépnünk egy kicsit.”

„De hiszem, hogy találtunk egy kis teljesítményt. Majd meglátjuk, továbbra is nehéz hétvégét várok, de bízom benne, hogy több mint egy másodpercet javítunk az autó legutóbbi futásához képest.”

„Persze nem éppen a tesztek után kellene kísérletezni, de szerintem ez a jó döntés. Ha mégsem, felteszem a kezem, és elismerem, hogy tévedtem.”