Mi változott?

Még a hároméves kort sem érte meg a Hyundai kisautója, máris a plasztikai sebész elé vetették szegényt, ahol az elődhöz képest alaposan megdolgozták. Az eredményt tavaly Párizsban mutatták be, most pedig már a hazai utakon is összefuthatunk vele
Az autó szemből nagyot változott

Az autó szemből nagyot változott

Az autó szemből nagyot változott


Teljesen új arcot kapott a barátságos képű kiskocsi, egészen pontosan a fényszórókat, ködlámpákat, a lökhárítót, és a hűtőmaszkot cserélték újra és a Hyundaioknál lassan kötelező hatszögletű nyílás is feltűnik az autó elején. Hátul az új lökhárítók mellett a lámpák felosztása is változott, kívül pedig a lecserélt tükrök tűnhetnek fel a szemfüles Hyundai rajongóknak.

Nálunk az 1,1 literes benzinmotoros változat járt, amely 69 lóerőt képes magából kicsikarni, 5500-as percenkénti fordulatszám mellett. Az európai piacokon a legsikeresebb Hyundai modellnek számító i-10-es jóval csinosabb, komolyabb lett elődjénél. Egyedül oldalról nem változott sokat, maradt a jellegzetes kiskocsis, felfelé terjeszkedő kasztnis járgány.

Kicsit magas, de legalább van benne fejtér

Kicsit magas, de legalább van benne fejtér

Belső

Bár női autóról van szó, sajnos a Hyundainál – nincsenek ezzel egyedül az autóiparban – nem nagyon erőltették meg magukat, hogy a kocsi belsejét legalább egy kicsit vonzóvá tegyék a célközönség számára. Temérdek sötét műanyag, semmi poén, semmi figyelmesség nincs belül, amiért legalább egy kicsit is tudnának rajongani a hölgyek. Ennek ellenére van jó dolog is az autóban, és ez meglepő módon a helykínálat.

Nincs baja, de lázba sem hoz ez a belső

Nincs baja, de lázba sem hoz ez a belső

Nincs baja, de lázba sem hoz ez a belső


A saját igényei szerint beállított vezetőülés mögé remekül befér még az átlagnál magasabb emberszabású teremtmény is, marad hely a térdnek, fejnek egyaránt. Hihetetlen dolog ez, egy ekkora autóban. Cserébe persze a vezetőülés furcsán áll, kicsit olyan, mintha az autón ülnénk és nem benne. Persze lehet, hogy ez sem baj, hiszen a célközönség döntő többsége úgyis az égig felemelt, kormányba tolt ülésből próbálja navigálni a zsebcirkálót.

Hely és táp

Számtalan rekeszbe pakolhatók a női lét kiegészítői

Számtalan rekeszbe pakolhatók a női lét kiegészítői

Számtalan rekeszbe pakolhatók a női lét kiegészítői


Pakolni is van hová a kiskocsiban, telefonnak, kulcsoknak, poharaknak mind megvan a saját helyük. Dicséretes a két darab 12 voltos csatlakozó, és a pendrive-okat is kezelő USB-csatlakozó. Csomagtartója alapállásban 225 literes, de rövid origamizás után közel egy köbméteres raktérrel gazdálkodhat a boldog i10-tulaj.

Műszerei illenek a Hyundai-os, kéken derengő egyen stílusba, és a színükön kívül nincs is velük baj. A műszeregység jobb oldalán digitálissá változott üzemanyagszint-mérőt találunk, és ha nagyon elveszettnek éreznénk magunkat az öt fokozat között, akkor szintén itt találunk segítséget a helyes áttétel kiválasztásához.

Biztonság:

Nem törhetetlen

A Facelift előtti i10-es négycsillagosra tört

A Facelift előtti i10-es négycsillagosra tört

A Facelift előtti i10-es négycsillagosra tört


A Hyundai miniautója méretéhez képest nem szerepelt rosszul az EuroNCAP töréstesztjén. Az apró koreai járgány utastere a frontális ütközésnél nagyjából ép maradt, de hiába volt a tesztautóban vezető és utasoldali légzsák is, a kormánykerék és a műszerfal így is komoly sérülési kockázatot jelentett a mellkas és a lábak számára.

A felnőtt utasok védelmére az autó 26 pontot, azaz négy csillagot gyűjtött. Az autó részletes töréstesztje itt olvasható.

Felhasználói élmény

Nappali fényben kevésbé kápráztató a műszerfal világítása

Nappali fényben kevésbé kápráztató a műszerfal világítása

Nappali fényben kevésbé kápráztató a műszerfal világítása


Ez a bekezdés aránylag rövid lesz, az i10-esben az árcédulán kívül – jelenleg 2,2 millió forinttól indul az árlista – nem sok örömünk lesz, hiszen az i10-est kb. annyira szórakoztató vezetni, mint Kiszel Tündével megjelenni az Akadémiai Bálon. Lesznek ugyan vidám közös pillanatok, de nem az lesz a jellemző.

Kuplungja hosszú úton jár, a férfikézben viccesen apró váltógombra pedig elég csak ránézni, hogy tudjuk, melyik fokozatba is tettük, akkora az elmozdulása. De a pontosságára nem lehet panasz. Az apró, tizennégy colos kerekek sem a legkényelmesebbek, nehezen küzdenek meg az úthibákkal, egyenetlenségekkel.

Mindössze 69 lóerős benzinmotor dolgozik az orrában

Mindössze 69 lóerős benzinmotor dolgozik az orrában

Nehezen ébred

Az i10-es a reggeli indulásokat nem nagyon kedveli. Motorindítás után az első utcányi táv megtétele az évtizedekkel ezelőtti, szívatós autós élményeket idézi. Vagyis nem megy. Olyan, mintha egyáltalán nem kapna benzint, miközben érdekes hangok jönnek a motortérből. A legelső reggeli indulás után félreálltam, kiszálltam, felnyitottam a motorháztetőt, és kerestem az ékszíjak között darabokra szakadt macska tetemét.

Csillog-villog a sok króm

Csillog-villog a sok króm

Csillog-villog a sok króm


Mivel sehol sem voltak véres húscafatok, boldogan mentem tovább és szerencsére mire az utca végéig értem, elmúltak az aggasztó tünetek. Egészen a másnapi reggeli startig, ahol kezdődött minden elölről. Tehát ehhez hozzá kell edződni, de közben gondoljunk arra, hogy a párszáz méteres bukdácsolás nem akkora áldozat az igazán alacsony károsanyag-kibocsátásért.

Bár az i10-es motorja mindössze 69 lóerős, városi közlekedésre mégis megfelel ez a teljesítmény. Ha haladni akarunk vele – a száguldást direkt nem írok- érdemes alaposan pörgetni a motort, de normális autózáshoz alacsonyabb fordulaton is van elég nyomaték. A gyári 5,8 literes városi fogyasztást nem tudtuk reprodukálni, nálunk bő egy literrel evett többet a kis Hyundai.

A Hyundai i10-es nem a világ legszórakoztatóbb autója, de kifejezetten pofás külsejű, igazán környezetkímélő darab. Jelenleg a legolcsóbb i10-es hatszázezer forintos kedvezménnyel, 2,2 millió forintért vihető el, légkondival, két légzsákkal, stb. Ezért az árért pedig a legkisebb Hyundai már egész jó vételnek tűnik.