A futamokon az eszköz a pálya egy előre kijelölt, 600 méteres szakaszán lesz használható akkor, ha a követő autó 1 másodperc alatti különbséggel halad a megelőzni kívánt versenyző mögött, az időmérőn azonban korlátlanul bevethető lesz.
A használat zavaros feltételeire már korábban is panaszkodtak, most a Red Bul-os Mark Webber is hozzátett a kritikákhoz.
„Nem egészen értem, miért kell a szárnyat az időmérőn is használnunk. A kvalifikáción csak plusz zavaró tényezőt és munkát jelent, amire semmi szükség. A show-hoz nem ad semmit. Az időmérőn a legjobb idő számít, de mindenkinek ugyanazok az eszközei, minek túlterhelni a pilótát? Semmi haszna” – magyarázta a pilóta Melbourne-ben.
Webber szerint a hátsó szárny a kanyarokban biztonsági kockázatot is jelent majd, még nagyobbat is, mint tavaly az F-csatorna.
„Igen, szerintem így van. Tavaly csak egy dolog volt. Szeretjük a kihívásokat, minden pilóta így van ezzel, de ha mindenkinek ott az eszköz, minek a bonyolítás? Szingapúrban még a gombokat is nyomogatni…Vagy nézzük az Eau Rouge-t Spában – és most az időmérőről beszélek -, miért nem használjuk csak ugyanott, ahol a versenyen is? Az egyenesben. Ha az Eau Rouge-ban, a (silverstone-i) Copse-ban vagy Beckettsben használjuk, biztosan nem javít a helyzeten. Rázósabb lesz a pilóták számára.”
„A csapatok a határig hajtanak minket, nem jó, hogy még egy lehetőséget adtak a kezükbe (a szárnnyal). A versenyre találták ki, nem értem, minek kell az Eau Rouge-t is nyitott szárnnyal bevennünk majd. Tavaly az F-csatornával is megpróbáltuk, az is necces volt, Charlie (Whiting, versenyigazgató) sem volt oda tőle…”
Webber csapattársa, a pilóták főképp biztonsági kérdésekkel foglalkozó szakszervezete, a GPDA egyik igazgatói posztját is betöltő Sebastian Vettel tegnapelőtt arról beszélt, hogy a problémás dolgok – a gumik és a hátsó szárny – kapcsán a versenyzők nem akarnak alkudni, extrém esetben akár a sztrájkig is elmennek majd.