A téli teszteken ijesztően rosszul szerepelt a McLaren, az MP4-26-os nem volt gyors a megbízhatóság szempontjából pedig talán egyenesen a legrosszabb járgány volt. A csapat a szezonnyitóra egyszerűsített az autón, ami az Ausztrál Nagydíjon meg is táltosodott: a wokingiak lettek a Red Bull fő kihívói, Lewis Hamilton a második, Jenson Button pedig a bokszutcaáthajtásos büntetésével együtt is hatodik lett.

A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale ennek ellenére arról beszélt kedden, hogy a csapatra még kemény munka vár az elkövetkező hónapokban, cseppet sem bízták el magukat:

„Kimondható, hogy nem feltétlenül miénk a leggyorsabb autó és hogy keményen kell dolgozunk, hogy Lewis és Jenson az első sorig juthasson az időmérőn. Szerintem még bőven van munka. Néhány szempontból elégedettek vagyunk az autóval, de jelenleg a legfőbb kérdés a gumik kezelése és hogy minél nagyobb leszorítőerőt hozzunk ki belőle.”

„Bár nem nyertünk Ausztráliában, azért elégedettek voltunk az autó teljesítményével, ez jót tett az önbizalmunknak. De egy pillanatig sem gondoljuk, hogy a Ferrari és a Mercedes csak ennyit tud, figyeltük egymást a téli teszteken, meggyőződésem, hogy mindkét csapatban van még.”

„Az olyan meleg pálya, mint Malajzia, majd az olyan helyszínek, mint például Barcelona, sokkal inkább próbára teszik majd az autót.”

Bár Button az Ausztrál Nagydíj előtt azt állította, hogy szerinte a Red Bull KERS-e jobb lehet a McLarenénél, Neale szerint a bajnokcsapat által a melbourne-i időmérőn és futamon nem is használt, csak Sepangban érkező szerkezetéről egyelőre nem sokat lehet mondani.

„Nem hiszem, hogy Jenson sokat tudna a Red Bull KERS-éről. Én személy szerint semmit sem tudok róla, Úgy gondolom, hogy mi a Mercedes rendszerével, amellyel már egyéves tapasztalatunk van, előnyben lehetünk beépítés és integráció terén. De nehéz lenne ezt számszerűsíteni, hiszen nincsenek összehasonlítható adataink.”

„Azt hiszem, pillanatnyilag leginkább az autóink megbízhatósága a legfontosabb. Természetesen a bonyolultsággal együtt a rosszabb megbízhatóság kockázata is emelkedik, ezért a jobb aerodinamikai teljesítmény keresése közben biztosítanunk kell, hogy a mögöttes rendszerek biztosan működjenek.”