Ahogy arról a vezess.hu is beszámolt, a Sauber F1 Team mindkét versenygépét kizárták az Ausztrál Nagydíjról. Sergio Perez elvesztette bravúros hetedik helyét, Kamui Kobajasi pedig a nyolcadik helyet.
„Nagyon meglepő és csalódást keltő fejlemény ez. Úgy tűnik, hogy a hátsó szárny legfelső elemének felületét kritizálják [az FIA-ellenőrök], de ez a terület nincs hatással az alkatrész működésére, ezért a szerepe viszonylag jelentéktelen. Egészen biztos, hogy ez nem vezetett teljesítmény-előnyhöz” – mondta a csapat technikai igazgatója, James Key a kizárás után.
Az FIA technikai delegáltja mégis ez alapján döntött úgy, hogy kizárják a Saubert. A szabálykönyv 3.10.1 pontja így rendelkezik a vitatott alkatrésszel kapcsolatban: „A kocsi oldala felől nézve a hosszanti keresztmetszetben nem lehet egynél több bevágás. Továbbá, ennek a résznek semmilyen, 100 milliméternél kisebb konkáv sugarú bevágása nem érintkezhet a külső légáramlattal.”
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Sauber C30 hátsó szárnyán, az oldalsó határolólap tetején látható, V alakú bevágás mélysége kisebb volt 10 centiméternél, ami az előírások szerint tilos. A Williams is hasonló szárnymegoldást alkalmazott, de Barrichello és Maldonado kocsiján ez a bevágás elérte a 10 centimétert.
Miután mindkét Williams kiesett, egyébként sem fenyegetett az a veszély, hogy egy rivális csapat (utólagos pontszerzés reményében) feljelentse Sir Frank Williams csapatát, ahogy a Force India tette a Sauberral.