A Portugál-rali pénteki programja

SS2 Santa Clara 1 – 22,99km
SS3 Ourique 1 – 20,27km
SS4 Felizes 1 – 21,31km
Szerviz Algarve Stadium
SS5 Santa Clara 2 – 22,99km
SS6 Ourique 2 – 20,27km
SS7 Felizes 2 – 21,31km
Szerviz Algarve Stadium

A csütörtöki szuperspeciál után ma már az igazi ralié volt a főszerep Portugáliában, 130 kilométernyi murvás gyorsasági várt a mezőnyre. A Ford és Citroën is azt mondta az évad elején, ezen a futamon derülhet ki, hogy állnak az erőviszonyok, az első két futam extrém volt. Svédországban a hó, Mexikóban a magasság miatt.

Ezek szerint a két konstruktőr ugyanoda jutott a szabályok adta keretek között, miután a pilótáik egész nap nagyon közel autóztak egymáshoz. Az ötös gyorsaságin Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala tizedmásodpercre azonos időt ment.  A szakaszgyőzelmeken is megosztozott a két gyár.

A körülmények ugyanis hasonlók voltak mindenkinek, még az elsőként indulónak is. Bár arra lehetett számítani, hogy a világbajnoki pontversenyben vezető, így elsőként rajtoló Mikko Hirvonen komoly hátrányban lesz rajtpozíciója miatt, ez nem igazolódott be. Veszített ugyan nem drasztikusan sokat. Jól ment.  


Latvala vezet, a Citroënek taktikáztak 1
Latvala vezet, a Citroënek taktikáztak 37 A nap végére a Ford versenyzője Jari-Matti Latvala állt az élre, ami önmagától is megtörténhetett volna, hiszen az utolsó szakasz előtt csak 1,8 másodpercre volt az első helytől, de igazából nem is kellett volna gyorsan mennie, mert rajta kívül senki nem akart elsőként zárni.  A Citroënesek semmiképpen.

Ennek megfelelően a pénteki utolsó szakasz célja előtt belassítottak. Az addig vezető Sebastien Ogier a negyedik helyre fékezte magát, Sebastien Loeb ugyan maradt a harmadik, de csapattársa kiválásával ezt úgy érte el, hogy Hirvonent maga elé tessékelte. Így aztán a nap végén a két gyári Ford áll az élen, őket a két gyári Citroën követi. Ők négyen 16,7 másodpercen belül vannak.

„Tudtam, hogy nagy különbségre lenne szükségem, ha az élen akarnék maradni, de ez ma nem volt lehetséges, mert nagyon hasonlóak voltak a körülmények mindenkinek” – magyarázta a bizonyítványt Ogier.
Latvala vezet, a Citroënek taktikáztak 38 „Láttuk, hogy Mikko nem veszít sokat az élről indulva, így úgy döntöttünk, délután megyünk, ahogy a csövön kifér. Lehet, hogy nem az ideális helyen vagyunk, de ez van, és én nem félek attól mi fog történni. ” – mondta Latvala, akit vélhetően a Ford vezetése kért meg, hogy ne lassítson, hanem maradjon Hirvonen előtt.

Latvala az utóbbi két évben kiesett ezen a versenyen, így neki elsősorban arra kell figyelnie, hogy célba vigye a Fiestát, lehetőleg sok pontot hozó helyen. Hirvonen viszont a Vb éllovasa, és a második helyről indulva a jelen állás szerint a dobogó izzadságmenetesen meg lehet, de ha odateszi magát a győzelemért is mehet.

„Mikko nagyon gyors volt, annak ellenére, hogy elsőként rajtolt. Nem tudtam előnyt kiautózni vele szemben, így inkább jobb mögötte lenni” – mondta Loeb. „A Fordok nagyon veszélyesek itt, nagyon gyorsak.”

„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy ma mentünk. De nem számít mi történt – holnap abszolút padlógázon megyünk majd” – értékelt Hirvonen. Most kezdődik az igazi csata. Jól érzem magam és nyugodt vagyok.”

Hirvonennek nem is kell csak a két Citroënre figyelnie, mivel a többiek már nagyon messze vannak. Petter Solbergenek meg lenne a sebessége, de ki kellett állnia a versenyből. Nem törték össze a kocsit és műszaki hibájuk sem volt…

„Egyszerűen nem hiszem el… Hogyan lehet négy defektet összeszedni egy nap alatt. Ugyanolyan keréknyomással mentünk, mint a többiek, akár Sebastien.” – sajnálkozott Solberg, akinek azért kellett kiállnia, mert az utolsó szakaszon dupla defektet kaptak és előtte egyszer már cseréltek kereket, így már csak egy pótkerekük volt, nem tudtak tovább menni. Azaz tudtak volna, de nem kockáztattak meg 55 km-t a szervizig defektes kerékkel. Holnap tíz perc büntetéssel folytatják.  „Reggel az első defekt az én hibám volt, eltaláltam egy követ, de ez a három délután…, fogalmam sincs. Még két nap hátravan és megmutattuk, hogy megvan a sebességünk, szóval keményen fogok hajtani.”
Latvala vezet, a Citroënek taktikáztak 39 Az ötödik és hatodik helyen a Stobart versenyző vannak, Henning Solberg előnye alig öt másodpercnyi Matthew Wilsonnal szemben, így ők is izgalmas csatát vívhatnak egymással. Bár összesen 15 új WRC van a mezőnyben a hetedik helyen már nem egy ilyen autót, hanem a MINI új S2000-esét találjuk a helyi hős Armindo Araujo irányításával. Igazán bizakodó lehet a Prodrive, hiszen ha ez az autójuk így megy, akkor a WRC Dani Sordóval ennél biztosan előrébb lenne.

Kimi Räikkönen hozza, ami tőle elvárható a tapasztalat hiányát eredendő tehetségével kompenzálja, így a kevésbé tehetséges, de tapasztaltabb raliversenyzőknél gyorsabb. Hetedik is lehetne, de egy defekt miatt csak kilencedik.

A Portugál-rali állása a pénteki napot követően (7/17):

1. Jari-Matti Latvala – Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC 1ó 23p 31.4mp
2. Mikko Hirvonen – Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +11.5mp
3. Sebastien Loeb – Citroën Total WRT DS3 WRC + 13.7mp
4. Sebastien Ogier – Citroën Total WRT DS3 WRC +16.7mp
5. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +2p 06.5mp
6. Matthew Wilson M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +2p 11.2mp
7. Armindo Araújo Motorsport Italia/BAMP Mini JCW S2000 +3p 43.7mp
8. Federico Villagra Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC +4p 31.9mp
9. Kimi Raikkonen ICE1 Racing – Citroën DS3 WRC +4p 33.1mp
10. Khalid Al-Qassimi Team Abu Dhabi Fiesta RS WRC +4p 35.2mp

Továbbiak

11. Denis Kuipers FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +5p 45.6mp
13. Anders Grondal Subaru Impreza STi +6p 32.7mp
14. Peter Van Merksteijn Van Merksteijn Citroen DS3 WRC +7p 14.0mp
20. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +11p 15.6mp
21. Daniel Oliveira Brazil WRT Mini John Cooper Works S2000 +11p 27.3mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Holnap hat gyorsaságival folytatódik a Portugál-rali.