Sebastian Vettel Melbourne után Sepangban is győzelemre váltotta a pole-t, a címvédő megnyerte a Maláj Nagydíjat. A német futama nem volt olyan sima, mint két hete, de a mögötte haladók problémái miatt nem is volt komoly veszélyben. Jenson Button és Nick Heidfeld is büszke lehet, nehéz verseny után lettek dobogósok.
A rajtnál csak Vettel jött el simán, a második sorban Mark Webber másokat is feltartva, KERS nélkül lassan indult, ezt a két Renault használta ki ragyogóan, az első kanyarra Nick Heidfeld a második, Vitalij Petrov az ötödik helyre jött előre.
A két ferraris helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került a hatodik helyre. Webber a 10. helyre csúszott vissza, de az első kör végére Kobajasi Kamui megelőzésével a 9. helyre kapaszkodott. Michael Schumacher a 11-ről a 8. helyre lépett előre.
Az 5. körben Massa megelőzte Petrovot, így Alonso újra megkapta orosz mumusát, de a renault-s egy elrontott kanyarja után elment mellette.
Webber később újra Kobajasi mögé került, visszaelőzte, de a KERS nélkül védtelen volt, így a japán vissza tudta venni a pozícióját, az ausztrál később újra támadott, a két pilóta kemény csatát vívott.
A 10. körre Vettel kényelmes, hat másodperces előnyt épített ki, mögötte Heidfeld, Hamilton, majd kis lemaradással Button és a két ferraris szorosan követte egymást. A pontszerző helyekről elsőként Webber állt ki kerékcserére, lágy gumit kapott. Hamilton a 13., Vettel, Heidfeld, Button, Massa a 14., Alonso a 15. körben cserélt, Schumacher is kivárt addig.
Közben szemerkélni kezdett, átmeneti gumit viszont még senki nem mert feltenni. Kobajasi próbált a legtovább kint maradni, de az eső nem jött, így a 18. körben ő is cserélt.
Az első kiállási hullám után Vettel vezetett, mögötte Hamilton, a Buttont megelőző Alonso, az ötödik helyen a kerékcserénél időt vesztő Heidfeld, majd Webber, Massa, Petrov, a Force Indiá-s Paul di Resta és Schumacher sorakozott.
A kerékcserék második körét újra Webber nyitotta a 23. körben, miután Massa könnyű szerrel előzte meg. Button a következő körben jött, mindketten lágyat tettek fel. Hamilton a 25. körben cserélt, ő keményet kapott. Vettel a 26. körben váltott, lágyra, de rossz helyre tért vissza, Heidfeld és Massa mögé, egy kicsit beragadt. A kör végére a ferrarist megelőzte, a renault-s pedig kiállt.
A sorrend ekkor Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Kobajasi, Petrov, di Resta volt. A 30. körtől a Red Bull Vettelnek megtiltotta a KERS használatát, ami elvileg felzárkózási esélyt adott a mclareneseknek, de a bajnok a hibridrendszer nélkül is nagyon gyors volt, elhúzott.
Hamilton győzelmi esélyei a 38. körben úsztak el, amikor viszonylag rövid etap után újabb kemény gumiszettre cserélt, a kiállás pedig még lassú is volt. Button a következő körben cserélt keményre, csapattársa elé jött vissza. A tovább kint maradó Alonso nem tudott előnyt kovácsolni a taktikából, Webber mögé, az 5. helyre tért vissza.
A spanyol szerencséje az volt, hogy az ausztrál negyedszerre is kiment kereket cserélni, így a lassú Hamilton nyakára zárkózott és támadni is kezdte. Közben mögöttük előbb Heidfeld, majd Massa is megelőzte Petrovot.
A 45. körben Alosno újra nekirugaszkodott, de olyan tempókülönbséggel érte utol Hamiltont, hogy a szárnyával megcsípte a McLaren jobb hátsó kerekét, a légterelő bal oldala megsérült, ki kellett mennie orrkúpcserére. A remélt harmadik pozíció helyett a hetedik helyre esett vissza.
Hátrébb a frissebb gumikkal Webber Massán küzdötte magát keresztül, két körrel később pedig Nick Heidfeld előzte meg a küszködő Hamiltont a harmadik helyért. A mclarenes a következő körben lecsúszott a pályáról, Webber is elment mellette, új gumiszettre volt szüksége, a kiállás után a nyolcadik helyre csúszott hátra. Az előtte haladó Petrov azonban egy kicsúszás után óriásit ugratott, a Renault-ban eltört a kormányoszlop, így az orosz kiesésével Hamilton rögtön nyert egy pozíciót.
Az utolsó három körben Webber üldözte a harmadik helyen haladó Heidfeldet, de megfogni már nem tudta.
Vettel újabb győzelmet zsebelt be, mögötte Button, és a Renault újabb dobogóját szerző Heidfeld ért be. A pontszerzők további sorrendje Webber, Massa, Alonso, Hamilton, Kobajasi, Schumacher, di Resta volt. A Sauber japánja törlesztett a melbourne-i kizárás után, a Force India újonca pedig szépen verte a rutinos csapattársat, Adrian Sutilt.
Maláj Nagydíj, Sepang, 2001.04.10.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:37:39.832
- 56
- 2
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 3.261
- 56
- 3
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- + 25.075
- 56
- 4
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 26.384
- 56
- 5
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 36.958
- 56
- 6
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 37.248
- 56
- 7
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 49.957
- 56
- 8
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- +1:07.239
- 56
- 9
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1:24.896
- 56
- 10
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1:31.563
- 56
- 11
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 55
- 12
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 55
- 13
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 55
- 14
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 55
- 15
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 1 kör
- 55
- 16
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör
- 54
- 17
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 4 kör
- 52
- 18
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- kiesett
- 47
- 19
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- kiesett
- 43
- 20
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- kiesett
- 32
- 21
- Sergio Perez
- Sauber
- kiesett
- 24
- 22
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- kiesett
- 23
- 23
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- kiesett
- 15
- 24
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- kiesett
- 9
- Legjobb kör: 1:40.571 Mark Webber