„A délelőtti teszten megpróbáltuk megtalálni a legjobb beállításokat, ugyanis kedden meglehetősen alulkormányzottnak éreztem a kocsit a kanyarokban. Az első változtatások után már gyorsabb volt az autó, noha az alulkormányzottság nem múlt el teljesen. A futóművön való újabb állítást és az abroncscserét követően viszont rendben ment minden” – idézte fel a délelőtti gyakorlást Tamás.
A csapat a javulást látva azt kérte a 19 éves pilótától, hogy délután teljesítsen egy teljes versenytávot, rajttal és a szervizeléssel együtt.
„A fő feladatom az volt, hogy a gumik viselkedését figyeljem a barcelonai versenytávot jelentő 17 kör alatt. A tapasztalatom szerint az első nyolc körben nagyon jól tapadnak a Pirelli abroncsai, majd a kezdeti kopás ellenére további öt körben még nem kell nagy sebességvesztéstől tartani, ám utána szinte vezethetetlenné vált az autó, mintha jégen haladtam volna. Egy biztos, egy versenytávon a 13. körig bírják a gumik” – foglalta össze a miskolci versenyző.
Tamás ezt követően új gumikkal vágott neki az utolsó 30 percnek, és a gyakorlás végére kiderült, ha a második szektorban tud még javítani az idején, akkor ismét a top 10 tagja lehet.
„Egyre jobban megismerem a pálya vonalvezetését, egyre jobb köridőkre vagyok képes. A mérnökömmel, akivel egyre jobban megértjük egymást, átbeszéljük az adatokat, és bízom abban, hogy a zárónapon tovább tudom javítani a köridőmet” – fogalmazott a Tech1 Racing versenyzője, aki kiemelte, fantasztikus összetartás tapasztalható a csapatánál, minden adatot közösen értékelnek ki a minél jobb eredmények elérése érdekében.
Tamás végül a 15. helyen végzett 1:40.173-as legjobbjával – mindössze nyolctizedes hátrányban a legjobbtól -, ám a mezőny nagyon sűrű, hisz az első 22 versenyző egy másodpercen belül van egymáshoz képest.