A mezőny legkisebb csapata, a spanyol Hispania Racing a 2010-es idényt is nyögvenyelősen kezdte, de 2011-nek még rosszabbul futottak neki: a téli tesztelés teljes kihagyása után az új autó, az F111-es mindössze hét kört futott az Ausztrál Nagydíj szabadedzésein, az időmérőn pedig cseppet sem meglepően elvérzett a 107 százalékos szabályon, Vitantoanio Liuzzi és Narain Karthikeyan túl lassú volt ahhoz, hogy rajthoz állhasson vasárnap.
A blama nagy volt, de a HRT-nél a hétvégi Maláj Nagydíjtól már normális működést várnak.
„Malajziától már azt várjuk, hogy a dolgok a normális kerékvágásba zökkenjenek. Tudjuk, hogy az autóban van potenciál és reméljük, hogy az összes frissítés felkerülhet rá. Normális körülmények mellett a 107 százalék nem jelenthet problémát. A cél, hogy minél több kört teljesítsünk a szabadedzéseken, hogy felkészülhessünk az időmérőre és a versenyre” – mondta a csapatfőnök, Colin Kolles.
A szintén optimista Vitantonio Liuzzi szerint kemény, de hasznos hétvége előtt állnak:
„Úgy gondolom, hogy Sepang jó pálya az F111-es számára, mert nagyon technikás és megterhelő. Nagy falat az első versenyünknek, de olyan helyszín, ahol sok értékes adatot gyűjthetünk az autóról. A hétvégétől azt várjuk, hogy jól menjünk az időmérőn és célba érjünk a futamon, hogy ezzel bizonyíthassuk az autó megbízhatóságát.”
„Igazán bizakodó és motivált vagyok a nagydíj előtt. Biztos vagyok benne, hogy egészen más lesz, mint Ausztrália, hiszen felkészültebbek vagyunk, tudjuk, hogy mi a dolgunk” – magyarázta az olasz pilóta.