Apró, szerethető formájú kisteherautót próbálgattunk. A Nissan Vanette utódjának tekinthető NV200-as inkább a könnyebb, de nagy terjedelmű áruk városi szállítójaként válhat be
1/52 Apró, szerethető formájú kisteherautót próbálgattunk. A Nissan Vanette utódjának tekinthető NV200-as inkább a könnyebb, de nagy terjedelmű áruk városi szállítójaként válhat be
Apró, szerethető formájú kisteherautót próbálgattunk. A Nissan Vanette utódjának tekinthető NV200-as inkább a könnyebb, de nagy terjedelmű áruk városi szállítójaként válhat be
Fotó megosztása:
2/52 Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat
Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat
Fotó megosztása:
3/52 Elölről egész vidám az NV200-as képe
Elölről egész vidám az NV200-as képe
Fotó megosztása:
5/52 Mindkét oldalra jutott tolóajtó
Mindkét oldalra jutott tolóajtó
Fotó megosztása:
6/52 Mindkét oldalra jutott tolóajtó
Mindkét oldalra jutott tolóajtó
Fotó megosztása:
7/52 Az alacsony padlónak hála, könnyű megpakolni a Nissant
Az alacsony padlónak hála, könnyű megpakolni a Nissant
Fotó megosztása:
9/52 Kétfelé nyílnak a hátsó ajtók
Kétfelé nyílnak a hátsó ajtók
Fotó megosztása:
10/52 Legfeljebb ekkorára nyitható
Legfeljebb ekkorára nyitható
Fotó megosztása:
11/52 A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija
A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija
Fotó megosztása:
13/52 Formás, vagy komikus?
Formás, vagy komikus?
Fotó megosztása:
14/52 Mint valami japán rajzfilmhős
Mint valami japán rajzfilmhős
Fotó megosztása:
15/52 Apró helyre passzírozták be a dízelmotort
Apró helyre passzírozták be a dízelmotort
Fotó megosztása:
17/52 Ködlámpa a fekete műanyagban
Ködlámpa a fekete műanyagban
Fotó megosztása:
18/52 Tisztességes méretű tükrök segítik a vezetőt
Tisztességes méretű tükrök segítik a vezetőt
Fotó megosztása:
19/52 Gombnyomásra nyílik az összes ajtaja
Gombnyomásra nyílik az összes ajtaja
Fotó megosztása:
21/52 Tavaly az év kisteherautója volt a Nissan NV200-as
Tavaly az év kisteherautója volt a Nissan NV200-as
Fotó megosztása:
22/52 Aprók a hátsó lámpák
Aprók a hátsó lámpák
Fotó megosztása:
23/52 NV200
NV200
Fotó megosztása:
25/52 Vállban tágas munkahely
Vállban tágas munkahely
Fotó megosztása:
26/52 Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható
Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható
Fotó megosztása:
27/52 Önmagába roskadt az anyósülés
Önmagába roskadt az anyósülés
Fotó megosztása:
29/52 A vezetőnek automata ablak jutott
A vezetőnek automata ablak jutott
Fotó megosztása:
30/52 Térdközeli helyre került az elektromos tükörállító gombja
Térdközeli helyre került az elektromos tükörállító gombja
Fotó megosztása:
31/52 Nagyon hiányzott belőle a hatodik fokozat
Nagyon hiányzott belőle a hatodik fokozat
Fotó megosztása:
33/52 Manuális légkondi
Manuális légkondi
Fotó megosztása:
34/52 Nem kell a kulccsal bajlódni, ami gyakran ki-be szállva, rakodva nagy segítség
Nem kell a kulccsal bajlódni, ami gyakran ki-be szállva, rakodva nagy segítség
Fotó megosztása:
35/52 Toll-, kulcs-, telefontartó műanyag
Toll-, kulcs-, telefontartó műanyag
Fotó megosztása:
37/52 Jó dolog, a változtatható képet mutató kijelző. Most éppen a fordulatszámot mutatja
Jó dolog, a változtatható képet mutató kijelző. Most éppen a fordulatszámot mutatja
Fotó megosztása:
38/52 5,9-es fogyasztást mért a fedélzeti számítógép
5,9-es fogyasztást mért a fedélzeti számítógép
Fotó megosztása:
39/52 Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött
Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött
Fotó megosztása:
41/52 Tolatás közben mindössze ennyi látszik a kamera képéből. Ha még a kormányt is tekergetjük közben, akkor még ennyi sem.
Tolatás közben mindössze ennyi látszik a kamera képéből. Ha még a kormányt is tekergetjük közben, akkor még ennyi sem.
Fotó megosztása:
42/52 Egyszerű műanyagkormány, gombok nélkül
Egyszerű műanyagkormány, gombok nélkül
Fotó megosztása:
43/52 Fiók mindenféle kacatnak
Fiók mindenféle kacatnak
Fotó megosztása:
45/52 A kesztyűtartó így elég szellős
A kesztyűtartó így elég szellős
Fotó megosztása:
46/52 Apró rakományrögzítő fülek a raktér aljában
Apró rakományrögzítő fülek a raktér aljában
Fotó megosztása:
47/52 Ide is ki lehet kötni a termetesebb terheket
Ide is ki lehet kötni a termetesebb terheket
Fotó megosztása:
49/52 Minden ajtó nyitható bentről is
Minden ajtó nyitható bentről is
Fotó megosztása:
50/52 Minden ajtó nyitható bentről is
Minden ajtó nyitható bentről is
Fotó megosztása:
51/52 Takarékos az 1,5 literes dízelmotor
Takarékos az 1,5 literes dízelmotor
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat
Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat
A Nissan Vanette kései utódaként érkező kisteherautó vidám, idétlen formájával hívta fel magára a figyelmünket egy Nissan kereskedésben. Aztán kiderült, hogy tavaly ezt a modellt választották az év kisteherautójának, így szerettük volna alaposabban is megvizsgálni, mire képes ez a kis járgány.
A kedves, és divatos formájú autó nincs négy és fél méter hosszú sem, és az 190 centis magasságot sem éri el. Rakterében mégis 204 centi hosszú és 136 centi magas rakomány is elfér.
Temérdek ajtó
Adatlap
Nissan NV200 1,5 dCi Comfort
Motor
1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény
110 LE
Nyomaték
240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
N.A sec
Végsebesség
160 km/h
Fogyasztás (vegyes)
6,2 l / 100 km
A kis Nissan rakterét kényelmes megtömni, hiszen a hátsó, kétfelé nyíló ajtó mellett mindkét oldalán található egy-egy tolóajtó is. Rakományrögzítőként két rövidke sín és a hozzá tartozó, állítható fülek találhatóak a raktér hátsó felében a falon, illetve elöl a padlóba is szereltek fix pontot, a szállítandó tárgyak gondos rögzítéséhez és a padló is tapadós borítást kapott.
Kitölti az űrt
Az NV200-as furcsa, kicsike jószág. Méretével valahol a távoli, személyautós rokonokkal is büszkélkedő kisebb tehermodellek és az „igazi” nagy haszonjárművek közti űrt tölti be. 4,2 köbméteres raktere, a külső méretéhez képest impozáns, a dupla tolóajtón és a hátsó raktérajtón át még nem is nehéz telepakolni a kocsit. A melósok még az alacsony padlószintnek is örülhetnek, rakodás közben nem kell az égig emelni a nehezebb rakományt.
Mit bír?
Bár a kisteherautó rakterébe két darab szabványos raklap is befér, de sajnos a Nohab motorblokkot nem ezzel fogjuk elszállítani a gépműhelybe, ugyanis a kisteherautó legfeljebb 731 kilogrammal terhelhető. Így inkább terebélyes, de könnyű tárgyakat, csipszet, vattacukrot, vagy héliummal telt meteorológia léggömböt érdemes vele szállítani.
Mozgóképen így fest a Nissan kisteherautója:
Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható
Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható
A sofőr munkahelye egész kellemes környék, már beszállni is jó az NV200-asba, csak be kell lépni. Nem leülni, nem felmászni, csak beülni. Egész vállalható a belső is, a formák rendben vannak, és itt a durva, rideg műanyagok sem annyira tájidegenek, mint egy személyautóban. Van helye a mindenféle szállítással kapcsolatos papírhalomnak, a papírpoharas kávénak és hasonlóknak egyaránt.
Néhány mókás extra is van az autóban, amelyek közül talán a legérdekesebb, hogy a műszerfalon lévő folyadékkristályos kijelző által mutatott információ változtatható. Ha akarjuk fordulatszámmérő, de fogyasztásmérőként is működik, vagy hátramenetben a tolatókamera képét is képes megmutatni. Utóbbi funkció sajnos csak félmegoldás, jó, hogy van, de annyira kicsi a látható kép és kormányzás közben a küllők is sokat kitakarnak a belőle úgyhogy használati értéke erősen kétséges.
Mindkét oldalra jutott tolóajtó
Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött
Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött
Magas építése miatt – szerencsére annyira nem magas, hogy ne férjünk be vele egy átlagos parkolóházba – illetve a kasztni rövid első és hátsó túlnyúlásainak hála, a manőverezés is könnyedén megy a Nissan csöppnyi teherautójával.
Kézre álló, magasan lévő váltója kicsit sajnos bizonytalan, de ami még kellemetlenebb, hogy csak ötfokozatú. Autópályán haladva már nagyon hamar érezni a hatodik fokozat hiányát. A motor – és a bent ülők is – ennél a tempónál már nagyon kívánnák a hatodikat. Persze az 1,5-ös dízelmotor sem egy erőmű, de legalább takarékos. Mi kizárólag városban használtuk, és a tankolás után számolt 6,1 literes átlaggal – a gyári érték 5,7 literes – teljesen elégedettek lehetünk. Igaz, próbateher nem volt az autóban.
Mennyiért dolgozik?
A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija
A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija
Az NV200-as idehaza mindössze egyetlen 1,5-ös, 86 lóerős dízelmotorral rendelhető, és a két felszereltségi szint – ezek a Star és Comfort fantázianévre hallgatnak – közötti őrlődés sem terheli meg túlzottan a vásárlót. A kétféle kivitel között 130 000 forint különbség van, amelybe többek között az utasoldali légzsák, hátsó ablaktörlő, ködlámpa, üvegezett hátsó ajtók, elektromos ablakok, központi zár és a fűthető külső tükrök is benne foglaltatnak. A metálfényért a 3 200 400 illetve 3 330 000 forintos akciós áron felül további 90 ezret kell kifizetni.