Apró, szerethető formájú kisteherautót próbálgattunk. A Nissan Vanette utódjának tekinthető NV200-as inkább a könnyebb, de nagy terjedelmű áruk városi szállítójaként válhat be
Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat

Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat

Kár, hogy itthon nincs belőle személyszállító változat


A Nissan Vanette kései utódaként érkező kisteherautó vidám, idétlen formájával hívta fel magára a figyelmünket egy Nissan kereskedésben. Aztán kiderült, hogy tavaly ezt a modellt választották az év kisteherautójának, így szerettük volna alaposabban is megvizsgálni, mire képes ez a kis járgány.

A kedves, és divatos formájú autó nincs négy és fél méter hosszú sem, és az 190 centis magasságot sem éri el. Rakterében mégis 204 centi hosszú és 136 centi magas rakomány is elfér.

Temérdek ajtó

Adatlap

Nissan NV200 1,5 dCi Comfort

Apró, szerethető formájú kisteherautót próbálgattunk. A Nissan Vanette utódjának tekinthető NV200-as inkább a könnyebb, de nagy terjedelmű áruk városi szállítójaként válhat be
Motor 1461 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 110 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) N.A sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

A kis Nissan rakterét kényelmes megtömni, hiszen a hátsó, kétfelé nyíló ajtó mellett mindkét oldalán található egy-egy tolóajtó is. Rakományrögzítőként két rövidke sín és a hozzá tartozó, állítható fülek találhatóak a raktér hátsó felében a falon, illetve elöl a padlóba is szereltek fix pontot, a szállítandó tárgyak gondos rögzítéséhez és a padló is tapadós borítást kapott.

Kitölti az űrt

Az NV200-as furcsa, kicsike jószág. Méretével valahol a távoli, személyautós rokonokkal is büszkélkedő kisebb tehermodellek és az „igazi” nagy haszonjárművek közti űrt tölti be. 4,2 köbméteres raktere, a külső méretéhez képest impozáns, a dupla tolóajtón és a hátsó raktérajtón át még nem is nehéz telepakolni a kocsit. A melósok még az alacsony padlószintnek is örülhetnek, rakodás közben nem kell az égig emelni a nehezebb rakományt.

Mit bír?

Bár a kisteherautó rakterébe két darab szabványos raklap is befér, de sajnos a Nohab motorblokkot nem ezzel fogjuk elszállítani a gépműhelybe, ugyanis a kisteherautó legfeljebb 731 kilogrammal terhelhető. Így inkább terebélyes, de könnyű tárgyakat, csipszet, vattacukrot, vagy héliummal telt meteorológia léggömböt érdemes vele szállítani.

Mozgóképen így fest a Nissan kisteherautója:

Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható

Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható

Az utasoldali ülés háttámlája lehajtható


A sofőr munkahelye egész kellemes környék, már beszállni is jó az NV200-asba, csak be kell lépni. Nem leülni, nem felmászni, csak beülni. Egész vállalható a belső is, a formák rendben vannak, és itt a durva, rideg műanyagok sem annyira tájidegenek, mint egy személyautóban. Van helye a mindenféle szállítással kapcsolatos papírhalomnak, a papírpoharas kávénak és hasonlóknak egyaránt.

Néhány mókás extra is van az autóban, amelyek közül talán a legérdekesebb, hogy a műszerfalon lévő folyadékkristályos kijelző által mutatott információ változtatható. Ha akarjuk fordulatszámmérő, de fogyasztásmérőként is működik, vagy hátramenetben a tolatókamera képét is képes megmutatni. Utóbbi funkció sajnos csak félmegoldás, jó, hogy van, de annyira kicsi a látható kép és kormányzás közben a küllők is sokat kitakarnak a belőle úgyhogy használati értéke erősen kétséges.

Mindkét oldalra jutott tolóajtó

Mindkét oldalra jutott tolóajtó

Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött

Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött

Csöppnyi kijelző mutatja, mi van autó mögött


Magas építése miatt – szerencsére annyira nem magas, hogy ne férjünk be vele egy átlagos parkolóházba – illetve a kasztni rövid első és hátsó túlnyúlásainak hála, a manőverezés is könnyedén megy a Nissan csöppnyi teherautójával.

Kézre álló, magasan lévő váltója kicsit sajnos bizonytalan, de ami még kellemetlenebb, hogy csak ötfokozatú. Autópályán haladva már nagyon hamar érezni a hatodik fokozat hiányát. A motor – és a bent ülők is – ennél a tempónál már nagyon kívánnák a hatodikat. Persze az 1,5-ös dízelmotor sem egy erőmű, de legalább takarékos. Mi kizárólag városban használtuk, és a tankolás után számolt 6,1 literes átlaggal – a gyári érték 5,7 literes – teljesen elégedettek lehetünk. Igaz, próbateher nem volt az autóban.

Mennyiért dolgozik?

A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija

A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija

A sok üvegnek hála, jól átlátható a kisteherautó kasztnija


Az NV200-as idehaza mindössze egyetlen 1,5-ös, 86 lóerős dízelmotorral rendelhető, és a két felszereltségi szint – ezek a Star és Comfort fantázianévre hallgatnak – közötti őrlődés sem terheli meg túlzottan a vásárlót. A kétféle kivitel között 130 000 forint különbség van, amelybe többek között az utasoldali légzsák, hátsó ablaktörlő, ködlámpa, üvegezett hátsó ajtók, elektromos ablakok, központi zár és a fűthető külső tükrök is benne foglaltatnak. A metálfényért a 3 200 400 illetve 3 330 000 forintos akciós áron felül további 90 ezret kell kifizetni.