Hiába bíztak abban a Virginnél, hogy a 2010-es tapasztalatok birtokában 2011-ben jelentősen előbbre léphetnek, a brit kiscsapat idén is ugyanott tart, mint tavaly. Míg a Lotus jelentősen közelebb került a középmezőnyhöz, a nehezen induló Hispania pedig gyorsan javul, a Virgin egyelőre egy helyben áll, az F1-ben ez pedig egyenlő a lemaradással.
A csapatfőnök, John Botth elismeri, hogy a Kínai Nagydíjon nem remélhetnek sokat, inkább csak a stratégia és a szerencse számít majd de bízik benne, hogy a Törökországra készülő fejlesztések lendítenek majd rajtuk.
„Malajzia után egy újabb Hermann Tilke-féle pálya következik, amely mindig mindenből tartogat egy kicsit a pilóták számára. Ez a harmadik és egyben utolsó tengerentúli futam az európai szezon kezdete, Törökország előtt, ahol a tervek szerint frissítünk majd az autón.”
„Míg otthon, a központunkban folyik a munka, jelenleg egy kicsit egy helyben toporgunk a teljesítményt illetően. A legtöbb, amit tehetünk, hogy a munka és a stratégia területén belehúzunk, ahogy az első két futamon is tettük, hogy mire fejlesztünk az autón, a lehető legjobban ki tudjuk használni a helyzetet.”
A Virgin ugyan gond nélkül ugrotta meg a 107 százalékos küszöböt mindkét eddigi futam időmérőjén, de a csapatnak lehet félnivalója Sanghaj előtt, hiszen a Melbourne-ben még elvérző Hispania Sepangban már közel volt hozzájuk, erre hétvégére pedig már nem titkoltan a megelőzésüket tűzték ki célul.