Az eredmény végül messze elmaradt ettől, miután a Q2 vége előtt Vitalij Petrov autója megadta magát a pályán. Az orosz idejével ugyan előkelő helyen jutott tovább az utolsó szakaszba, de autó híján nem folytathatta az időmérőt (vasárnap a 10. helyről rajtol), Heidfeld pedig épp a csapattársa miatt beiktatott megszakításon bukott.
„Nem is tudom, a második vagy harmadik kanyar után valami baj alakult ki az autóval. Próbáltam nyomni a gázt, de nem ment. Próbáltam sebességet váltani, de az sem működött. Ki kell elemeznünk, mi történt” – mondta Petrov.
„Hogy őszinte legyek, nagyon csalódott vagyok, mert a beállításokkal sikerült nagyot előrelépnünk. Sokat javultunk tegnaphoz képest, nagyon jó volt vezetni az autót. Igazán érdekes lett volna, hova juthatunk a Q3-ban” – panaszolta az orosz.
Heidfeld szintén nem ugrott ki a bőréből a Q2-es kiesés után:
„Elég elkeserítő a 16. helyről indulni, mert szerintem ez nem tükrözi a tempónkat. A Q2-ben csak egyetlen etapot akartunk a lágy gumikkal, de a piros zászló nagyon forgalmassá tette a szakasz utolsó perceit. A bokszutcában elsőnek kellett lenni a sorban, mert nem volt sok idő körbeérni a leintés előtt.”
„Sikerült mennem egy utolsó kört, de forgalomban voltam, nem tudtam tisztán menni. Ahogy mondtam, a versenytempónk egyértelműen jobb, mint amit a rajthelyünk mutat, de a 16. helyről rajtolva nem lesz könnyű dolgunk. Szerintem ezen a pályán lehetséges az előzés, remélhetőleg jól startolok, ahogy az előző két futamon is, és pontokért küzdhetek majd.”
A Renault az előző két futamon mindkétszer a dobogóig jutott, Melbourne-ben Petrov, Sepangban Heidfeld lett harmadik. Ha ez most is sikerül, minden dicséretet megérdemel majd a csapat.