A Red Bull egyébként Sebastian Vettelt kétszer, a mezőny végéről rajtoló Mark Webbert háromszor rendelte be gumicserére, ennek ellenére mindkét versenyző dobogós lett.
„Egyre jobbak lesznek idén a versenyek. Azt hiszem, a legvégéig senki sem tudta, ki fog nyerni. Pontosan ezt akartuk, amikor belevágtunk a Forma-1-es projektbe” – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az olasz gumigyártó futamértékelésében.
„Érdekes megosztott stratégiákat láthattunk. A McLarennek sikerült győzelemre váltani a háromcserés stratégiát Hamiltonnal, de a Red Bull nagyon közel volt hozzájuk, [Vettel esetében] mindössze két kiállással. A malajziai futamhoz képest sokkal csekélyebb gumikopást tapasztaltunk, egyes versenyzők 20 kört, vagy annál többet is el tudtak autózni a kemény abronccsal. Nem volt túl sok nagy, zavaró gumidarab sem a pálya szélén. Egyértelmű, hogy a Kínai Nagydíjat a gumistratégiai döntötte el” – értékelt Hembery.
A huszonhárom célba ért pilótából 11 cserélt háromszor kereket, a többiek kétszer jártak a depóban. Narain Karthikeyan volt a kakukktojás: a HRT indiai sofőrje egyedüliként teljesítette egy kerékcserével a Kínai Nagydíjat.