A Volvo Universe Concept egy nagy, fényűző szedán új emberközpontú formanyelvvel, amely a klasszikus Volvo modellek szép vonalai előtt tiszteleg – mutatta be közleményében új tanulmányautóját a Volvo. A Sanghajban leleplezett autó az első lépcső a kínai kézbe került autógyár új luxusautójához vezető úton.
Még tavaly augusztusban árulta el a Reutersnek adott interjújában Li Shufu, a Zhejiang Geely Holding Group Co. vezetője, hogy azt szeretnék, ha a felvásárolt Volvo olyan modellt is gyártana, amely a prémiumszektor csúcskategóriájában versenyezne, konkurenciája lenne a német modelleknek.
A felvetést Stefan Jacoby, a Volvo autós divíziójának elnöke is megerősítette a bemutatón, miután elmondta, hogy a Volvo Universe Concept betekintést enged a tervekbe, nagyjából megtudhatjuk, mit is kell várnunk a Volvo új csúcskategóriás szedánjától. Elképzelhető, hogy ez lehet az S80-as utódja, de jelentősen megnő a jelenlegihez képest.
Ami egyértelmű, hogy a Volvo marad a skandináv formáknál, azaz nagy csicsára nem számítsunk, sima, egyszerű vonalak jellemzik a tanulmányt. Ha lehet, még a jelenleginél is lágyabbak az autó vonalai, egyedül az orr-része lehet megosztó. Az autó arányai a klasszikus szedánformát követik, aminél jellemző a hosszú orr és rövid far. Sokkal finomabb, szinte eltűnt a Volvókra jellemző váll, az új, csónakszerű motorháztető lehet az új egyedi ismertetőjegye svéd gyárnak.
Nagyot dobhatna a Volvo a Rolls-Royce-os ajtókkal, de bizonyosan lemondanak erről a szériagyártásra. Ahogy az utastérből is biztosan csak részletek jelennek meg a sorozatgyártásban, egyelőre nagyon tanulmányautós a belső, a high-tech vegyül a klasszikussal. Az utastér igyekszik kiszolgálni mindkét vevőkört, a vezetőket és a sofőrrel utazókat is. Elől vezetőközpontú, hátul tágas, ott is csak ketten ülhetnek.
Az új tanulmánnyal egy időben új hitvallást is megfogalmazott a Volvo. Céljuk, hogy az a márka legyenek, amely legjobban megérti, hogy mit is akarnak a vevők a luxusautóktól. Szeretnék meghallani a legigényesebb vevők hangját.