Hogy ne felejtsük el miben ülünk, igazi művészi kidolgozást kapott a váltógomb

A csúcsmodellt 557 lóerőt és 800 Nm nyomatékot állít csatasorba, és bár ezen a szinten porhintésnek tűnik csupán, üzemanyagból is kevesebbet kér az elődnél.

A csúcsmodellt 557 lóerőt és 800 Nm nyomatékot állít csatasorba, és bár ezen a szinten porhintésnek tűnik csupán, üzemanyagból is kevesebbet kér az elődnél.

A teljesítményharc mindig fontos kérdés a német presztízsmárkáknál. Ha jön a BMW új izmosabb M5-öse, ezt nem hagyhatja válasz nélkül az ellenlábas Mercedes. Búcsút inthetünk az eddigi 6.3 literes V8-asnak, helyette a friss trendeket követve egy duplaturbós kisebb lökettérfogatú 5.5 literes nyolchengeres duruzsol majd a legvadabb E osztály orrában.

 Az M157 kódjelű motor alaphangon 525 lóerővel gyilkolja a hátsó abroncsokat, de az AMG verzió hozza az igazán hajmeresztő számokat. A csúcsmodellt 557 lóerőt és 800 Nm nyomatékot állít csatasorba, és bár ezen a szinten porhintésnek tűnik csupán, üzemanyagból is kevesebbet kér az elődnél. A gyár adatai szerint 9.8 liternyi benzinnel is beéri a Mercedes E 63 AMG száz kilométerenként. Feltéve, ha a tulajdonos nem teszteli túl gyakran a 4.2 másodperces százas sprintet, sőt el is felejti a gázpedál létezését.

 A fogyasztás csökkenésében szerepet játszott a start/stop rendszer beépítése valamint a hét sebességes Speedshift automataváltó alkalmazása is. A BMW M5 ellenfele árban sem marad el a riválisoktól, várhatóan 28.500.000 forint körüli áron lehet majd a fejletépő teljesítmény birtokába jutni.