Tony Fernandes, valamint két maláj üzlettársa, Kamarudin Meranun és S.M. Nasarudin tulajdonába került a tradicionális brit sportkocsigyártó, a Caterham Cars. Az adásvételt – amelyet a vezess.hu már a hétvégén előrejelzett – sajtótájékoztató keretében jelentették be szerdán délben, Duxfordban.
A Caterham márkát a Lotus alapítója, Colin Chapman hozta létre még 1973-ban, így érthető, hogy Fernandesék minden követ megmozgattak, hogy ők tegyék rá a kezüket erre a tradicionális angol márkára.
„A Caterham világszerte különleges helyet foglal el az autórajongók szívében. Amellett, hogy ízig-vérig brit, irigylésre méltóan egyedi hagyományokkal rendelkezik autók teljesítménye, kezelhetősége és a befektetett kiváló mérnöki munkának köszönhetően. A Caterham mindig hű maradt Colin Chapman filozófiájához, miszerint a ‘kevesebb néha több’; az eredeti (Caterham) Seven génjei még most is felfedezhetőek a legújabb modellekben” – fogalmaz Fernandes a gárda sajtóanyagában.
Amellett, hogy a Caterham kiváló üzleti lehetőséggel kecsegtet az arab és ázsiai piacokon, Fernandesnek azért is szüksége volt a világhírű autómárkára, hogy bebiztosítsa F1-es csapatának jövőjét. A Fernandes vezette 1Malaysia konzorcium ugyanis perben áll a maláj autógyár, a Proton támogatását élvező Group Lotusszal, a Team Lotus név és logó használatáért.
Ha Fernandesék elveszítenék a pert, átkeresztelhetik a csapatot Caterhamre, amely a legtöbb ember szemében továbbra is jelezné a kapcsolatot az eredeti Lotusszal. De a csapatvezető az Autosport magazinnak azt mondta, egyelőre nem tervezik az F1-es istálló átnevezését.
„Őszintén mondom, hogy még nem tudom. Ki fogom várni a bírósági ügy alakulását, de kétségtelen, hogy a két név [a Lotus és a Caterham] összeolvasztása lenne ideális. Az emberek azt mondják, a Lotusnak már van saját F1-es csapata, de akkor mi van? A futballban is létezik a Manchester United és a Manchester City” – nyilatkozta Fernandes.
Esküvői video a Lotus-Caterham házasságról: