A téli tesztek nagy részén a Mercedes inkább csak küszködött, de végül az utolsó barcelonai gyakorláson a leggyorsabb idővel zárták az idény előtti szakaszt. A teszten látott sebesség azonban az első két futamon csak ígéret maradt, de a Kínai Nagydíjon végre megjött a jó eredmény: Nico Rosberg egy ideig vezette is a versenyt és a dobogóról sem sokkal maradt le végül.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug szerint immár bizonyos, hogy az autó gyors, jó munkával Törökországban is ismételhetnek majd.
„Nem ígérhetem meg, hogy Törökországban ugyanígy teljesítünk majd, de a legfontosabb, hogy megtaláljuk és kiaknázzuk az autóban rejlő sebességet. Benne van, a kínai tempónk valódi volt” – szögezte le az Autosportnak Haug.
A Mercedes formajavulását a csapat a Kína előtti megbeszélések, a versenyhétvége munkájának átszervezésének számlájára írja. Haug szerint az új hozzáállás sikere megnövelte az önbizalmukat.
„Persze elégedettebb lennék, ha Kína lett volna az első verseny, de igazából a kínai és a malajziai pálya nem ég és föld, mindkét helyen nagyjából ugyanannyit számít az egyenesbeli sebesség. Mostanra azonban jobban kiismertük az autót, Ross (Brawn, csapatfőnök) összeült a fiúkkal, a mérnökökkel és másképp közelítettük meg a hétvégét.”
„Nehézre tankolt autóval például gyorsan ki lehet csinálni a gumikat pénteken, de ha előbb jól kiegyensúlyozott lesz az autó, akkor már jöhet a több üzemanyag is. Ettől megnőtt az önbizalmunk.”
A szabadedzéseken alkalmazott új megközelítés mellett a csapatnak állítólag sikerült végre felülkerekednie a korábban többször meghibásodó mozgó hátsó szárny problémáin is: „Voltak gondjaink a hátsó szárnnyal, de mostanra nagyjából megoldottuk. Más rendszerünk van, okos megoldás, ha működik – és Kínában működésre is bírtuk.”
„Elismerésem a srácoknak! Jobban örülök egy ötödik helynek egy olyan autóval, amelyik a tempója alapján a második-harmadik helyre is esélyes, mint egy olyan harmadiknak – amit persze szintén elfogadnék azért -, amit csak úgy megörököltünk” – összegzett a német.