A BMW legkisebb városi terepjáróját idén nem törték ripityára, ugyanis a 2011-es évjáratú modell megegyezik a tavalyival. Az Euro NCAP azért adott ki az X1-esről idén is értékelést, mert elvégezték rajta a menetstabilizáló elektronika tesztjét is, ami ebben az esztendőben került a vizsgálandó berendezések közé. A BMW nem okozott csalódást.

A frontális ütközésnél az autó utastere nem deformálódott. A bábuk adatai alapján az utasokat jól védené a biztonsági öv, a frontlégzsák, és bár térdlégzsák nincs az X1-esben, a lábakra sem leselkedik veszély. Az oldalsó korlátos tesztre maximális pontot kapott a fej- és testlégzsákkal is ellátott járgány, de a koncentráltabb erejű oszloptesztnél a mellkas terhelése már meghaladta a kívánatos értéket. A hátsó ütközések esetén előforduló ostorcsapásos sérülések ellen is elég gyengén véd a BMW fejtámlája. A felnőtt utasok védelmére összesen 87 százalékot kapott az autó.

BMW X1: Változatlan biztonság 1
BMW X1: Változatlan biztonság 13


Mivel a másfél és a háromévesnek megfelelő bábu eredményei is jók voltak, az X1-es a gyermekutasok biztonságára is magas értékelést kapott. Az első utasoldali ülésre hátrafelé néző gyermekülés is szerelhető, azonban a légzsákot csak a kereskedésekben lehet kikapcsolni, „cserébe” viszont a bekapcsolva hagyott eszköz veszélyére megfelelő figyelmeztetés is található az autóban. Mindent egybevetve 86 százalék.

Bár az X1-eshez hasonló városi terepjárókhoz amolyan gyalogostaposó képzet társul, ez erre a modellre cseppet sem igaz. A lökhárító a maximális pontot érte el a tesztet, és a gyengén szereplő elülső valamint a szélvédő alsó pereme kivételével a motorháztető túlnyomó része is kellően puha, a lehetőségekhez mérten véd a fejsérülésektől. A gyalogosvédelemre az autó bőven átlag feletti, 63 százalékos értékelést kapott.  


Az X1-esből ugyan hiányzik az EuroNCAP által értékelt sebességkorlátozó automatika, de az első üléseknél működik a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés, és az ötcsillagos minősítéshez 2009-ben már elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló (ESC) is szériafelszerelés, így az autó a biztonsági segédeszközökre is magas értéket, 71 százalékot kapott.

BMW X1
Felnőttutas-biztonság 87%
Gyermekutas-biztonság 86%
Gyalogosvédelem 64%
Biztonsági segédeszközök 71%
Végeredmény *****