Tarlós István szerint csak 2013 végén, 2014 elején várható a dugódíj bevezetése Budapesten, mivel meg kell teremteni a most még hiányzó feltételeket.

A Hungária körút lehet a határ
A tisztább autók kevesebbet fizetnek

A tisztább autók kevesebbet fizetnek

A tisztább autók kevesebbet fizetnek


A főpolgármester szerdán a Fővárosi Közgyűlés ülésének szünetében újságírók kérdéseire válaszolva távlati tervként értékelte a közgyűlés által szerdán elfogadott, 2011 és 2014 közötti időszakra szóló gazdasági programot. Mint mondta, megvalósulásának alapvető feltétele, hogy az Országgyűlés változtasson a helyi adónemeken.

Tarlós István úgy fogalmazott, reméli, hogy létrejön a dugódíj, mivel szükség van rá a főváros működőképességének fenntartása érdekében; azt azonban nem tudta megmondani, hogy a lehetséges új terhet milyen körben és összegben vetnék ki.

A Hungária körút lehet a határ

A Hungária körút lehet a határ

A Hungária körút lehet a határ


A korábbi vezetés alatt készült tervek szerint a kamerarendszerrel működő behajtási zóna kialakítása mintegy 39 milliárd forintba kerülne, ez azonban várhatóan két év alatt megtérülne a befolyó díjakból. A tervek szerint elképzelhető egy határ is, de több zónáról is lehetett hallani.

Kiemelte: szakmai konzultációk alapján hosszú távon öt új adónemet terveznek, mivel a helyi terhek köre jelenleg nem mondható igazságosnak. A főpolgármester igazságtalannak nevezte a vállalkozások kommunális adóját, emellett – mint mondta – az iparűzési adóról többször is kiderült, hogy „forgalmi színezetű”, az építmény- és telekadó pedig nem zárja ki a telekspekulációt.

Tarlós István – bár a jelenlegi programban ez nem szerepel – azt javasolja, hogy a gépjárműadó változzon közlekedési adóvá, amelynek bevételeit kötelező lenne közlekedési, azon belül elsősorban közösségi közlekedési célokra fordítani.