Vasárnap rendezik a 2011-es idény első versenyét a DTM-ben.  Ehhez kapcsolódóan bemutatkozott a sorozat új biztonsági autója, amelyet a Forma-1-hez hasonlóan a Mercedes-Benz sportrészlege, az AMG készített.  Műszakilag az autó követi az F1-ben használt orvosi kocsit, ez is egy C63 AMG, csak nem kombi, hanem szedán. Természetesen a nemrég bemutatott, felújított C-osztályból származik.

Forma-1-technika a DTM-ben 1
Forma-1-technika a DTM-ben 11


Motorja 6,2 literes V8-as, amely 487 lóerős, maximális nyomatéka 600 Nm. A sorozatgyártású modellekhez képesti 30 lóerős erőtöbbletet, az amúgy a normál modellekhez is elérhető AMG-teljesítménycsomaggal érték el. Ebben kovácsolt dugattyúk, hajtókarok, valamint könnyebb főtengely szerepel, amelyeket egyébként az SLS AMG modellhez fejlesztett a gyár.

A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt és rajtautomatikával is felvértezett biztonsági autó 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebességét nem adta meg a Mercedes, de azt legföljebb edzésen próbálgathatná a kocsit vezető Jürgen Kastenholz, hiszen amúgy épp a mezőny kordában tartásán dolgozik. Ebben karbon féktárcsás, versenypályára optimalizált fékrendszer, illetve állítható futómű is segíti.

Ahogy a többi C63 AMG, úgy a biztonsági autó is alumínium motorháztetővel és méretes diffúzorral  készül, de a versenypályán való használat miatt nagyobbra szabták a nyílásokat az első lökhárítóban, hogy növeljék a hűtőkapacitást. Ezen túlmenően kis karbon szárny került a csomagtartóra és ebből a könnyű műanyagból készültek a kocsi külső visszapillantói is. Belül két versenyülés, illetve négypontos biztonsági övek fogadják a személyzetet.

A hockenheimi szezonnyitón lesz magyar résztvevő is, miután Wéber Gábor, a sorozat betétfutamaként zajló Német SEAT Leon Supercopában versenyez. A 2010-es SEAT Leon EuroCup bajnoka idén a német bajnoki címért száll csatába a német Team LogiPlus by T.A.C. Race Solutions színeiben.