Hungaroring, szikrázó napsütés és a hajam még mindig tart

Gondolhatnák, hogy ide is elért a válság, igazi autók helyett már csak játékokon bohóckodnak a vezessnél, de azért az igazán pontos összehasonlítás érdekében néhány Lotus Elise versenyautót is megnéztünk működés közben.
Nem menekülhetünk tovább a rendőrök elől 67
Irigy mirigyes és más magasan kvalifikált celebekkel zúztunk közösen


Nincs olyan autóbuci (eh), aki ne csábulna el a manapság egyre színvonalasabb autósjátékok hívogatóan szép borítójának, izgalmas előzetesének. Tény, hogy az igazi élményt a benzingőz, az égett gumi és a füstölő fékek szaga adja, de ezektől eltekintve minden megvan a legújabb autós játékokban.

Egyre tökéletesebb grafika, több száz beállítási lehetőség a kocsikra, valósághű tapadás és kanyarsebesség. Egy igazán jó játékban már nem tudsz úgy végigkóricálni a pályán, hogy az ideális ívek közelében sem jársz, csak tolod, mint a barom.

A legendás Need For Speed sorozat is nagyon jó úton halad, hogy egy igazán profi szimulátort toljanak elénk. A legújabb, Shift 2 UNLEASHED névre keresztelt szoftvert a Hungaroringen próbálgattuk.


A második Shift

Nem menekülhetünk tovább a rendőrök elől 68


A Need For Speed hallatán az illegális gyorsulások, az őrült száguldás, a mérhetetlenül giccses tuningolások jutnak először eszünkbe. A sorozat készítői a fejükbe vették, hogy legalizálva magukat, szervezett keretek közé viszik a versengést.

A hagyományos pályaversenyek, kissé kiszínezett hangulatát hozó Shift, immáron sorozattá érett. A második rész újabb lépést tett a szimulátorozás felé, felhagyva az arcade stílussal (értsd: 200 km/h-val falnak csapva is mész tovább, 15 rendőrautó + helikopter üldöz, te mégis lazán ellépsz…).
Nem menekülhetünk tovább a rendőrök elől 69

A Need For Speed sorozat - Neked melyik a kedvenced?
The Need for Speed (1994)
0% ()
Hot Pursuit (1998)
0% ()
Porsche Unleashed (2000)
0% ()
Underground (2003)
67% (2)
Most Wanted (2005)
33% (1)
Shift (2009)
0% ()
Shift 2: Unleashed (2011)
0% ()
Trágya mind, nem szimulátor egyik sem
0% ()
Öreg vagyok én már ehhez
0% ()

Ezúttal tehát újra az lesz a legfontosabb, hogy az ideális íven maradj, időben fékezz, ne gyorsíts alászedett kormánnyal, vagy tövig lenyomott jobbra nyíllal ugye. A versenytársakat nem az utat szegélyező fasorig kell leszorítani, hanem taktikusan ki kell játszani. Nem azért kapsz csillagot, ha ellopsz 10 autót, hanem ha megnyersz egy időmérő edzést.

Gyönyörű a grafika, elképesztően brutális a hangzás és überkirály a Nordschleife. Sajnos számunkra kissé ismeretlen sorozatokkal, de annál több legendás versenypályával találkozhatunk a játékban.

Újdonságok
– FIA GT1 Világbajnokság
– 145 versenyezhető autó 36 gyártótól
– 35 különböző pálya
– sisakkamera-nézet
– példátlan mélységű tuning-lehetőségek
– továbbfejlesztett „Autolog” rendszer a teljesítményadatok megosztására

Itt nézd meg a teljes bemutatót a játékról!

Lotus Elise

Összesen két kört mentem a pályán az autóval, miután kisebb nehézségek árán, sikerült behajtogatni magam a szűkös kabinba. A két kör alatt, a mellettem ülő „fék”, a dicső versenyzői múltammal mit sem törődve, folyamatosan indokolatlanul korai fékezésre akart rávenni. Csak az utolsó néhány kanyarnál látta be, mennyire érzem az íveket.

Nem menekülhetünk tovább a rendőrök elől 70


Ettől függetlenül teljesen átjött, hogy bár kezesnek gondolnánk elsőre, de egy-egy idegesebb mozdulatra, korai gyorsításra nagyon gonoszul reagál a pihekönnyű hátsókerekes cukiság.

Jó móka lesz a Hungaroringi betétfutamokon a celeb csajok versenyén ez a kisautó.

Elképesztő gyorsulásról nincs szó, de kanyarokban iszonyatosan jól tapad, és úgy fordul, mintha leszúrtak volna a közepén egy pontot.

Adatlap – Lotus Elise 2 ajtós sportautó (gyári adatok)
Lökettérfogat 1598
Max. teljesítmény (LE) 136
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160
Tömeg (kg) 876
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,5
Végsebesség (km/h) 204
Város (l/100 km) 8,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 149

Nem menekülhetünk tovább a rendőrök elől 71