Hungaroring, szikrázó napsütés és a hajam még mindig tart
Nincs olyan autóbuci (eh), aki ne csábulna el a manapság egyre színvonalasabb autósjátékok hívogatóan szép borítójának, izgalmas előzetesének. Tény, hogy az igazi élményt a benzingőz, az égett gumi és a füstölő fékek szaga adja, de ezektől eltekintve minden megvan a legújabb autós játékokban.
Egyre tökéletesebb grafika, több száz beállítási lehetőség a kocsikra, valósághű tapadás és kanyarsebesség. Egy igazán jó játékban már nem tudsz úgy végigkóricálni a pályán, hogy az ideális ívek közelében sem jársz, csak tolod, mint a barom.
A legendás Need For Speed sorozat is nagyon jó úton halad, hogy egy igazán profi szimulátort toljanak elénk. A legújabb, Shift 2 UNLEASHED névre keresztelt szoftvert a Hungaroringen próbálgattuk.
A második Shift
A Need For Speed hallatán az illegális gyorsulások, az őrült száguldás, a mérhetetlenül giccses tuningolások jutnak először eszünkbe. A sorozat készítői a fejükbe vették, hogy legalizálva magukat, szervezett keretek közé viszik a versengést.
A hagyományos pályaversenyek, kissé kiszínezett hangulatát hozó Shift, immáron sorozattá érett. A második rész újabb lépést tett a szimulátorozás felé, felhagyva az arcade stílussal (értsd: 200 km/h-val falnak csapva is mész tovább, 15 rendőrautó + helikopter üldöz, te mégis lazán ellépsz…).
Ezúttal tehát újra az lesz a legfontosabb, hogy az ideális íven maradj, időben fékezz, ne gyorsíts alászedett kormánnyal, vagy tövig lenyomott jobbra nyíllal ugye. A versenytársakat nem az utat szegélyező fasorig kell leszorítani, hanem taktikusan ki kell játszani. Nem azért kapsz csillagot, ha ellopsz 10 autót, hanem ha megnyersz egy időmérő edzést.
Gyönyörű a grafika, elképesztően brutális a hangzás és überkirály a Nordschleife. Sajnos számunkra kissé ismeretlen sorozatokkal, de annál több legendás versenypályával találkozhatunk a játékban.
Újdonságok
– FIA GT1 Világbajnokság
– 145 versenyezhető autó 36 gyártótól
– 35 különböző pálya
– sisakkamera-nézet
– példátlan mélységű tuning-lehetőségek
– továbbfejlesztett „Autolog” rendszer a teljesítményadatok megosztására
Itt nézd meg a teljes bemutatót a játékról!
Lotus Elise
Összesen két kört mentem a pályán az autóval, miután kisebb nehézségek árán, sikerült behajtogatni magam a szűkös kabinba. A két kör alatt, a mellettem ülő „fék”, a dicső versenyzői múltammal mit sem törődve, folyamatosan indokolatlanul korai fékezésre akart rávenni. Csak az utolsó néhány kanyarnál látta be, mennyire érzem az íveket.
Ettől függetlenül teljesen átjött, hogy bár kezesnek gondolnánk elsőre, de egy-egy idegesebb mozdulatra, korai gyorsításra nagyon gonoszul reagál a pihekönnyű hátsókerekes cukiság.
Jó móka lesz a Hungaroringi betétfutamokon a celeb csajok versenyén ez a kisautó.
Elképesztő gyorsulásról nincs szó, de kanyarokban iszonyatosan jól tapad, és úgy fordul, mintha leszúrtak volna a közepén egy pontot.
Adatlap – Lotus Elise 2 ajtós sportautó (gyári adatok) | |
---|---|
Lökettérfogat | 1598 |
Max. teljesítmény (LE) | 136 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160 |
Tömeg (kg) | 876 |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,5 |
Végsebesség (km/h) | 204 |
Város (l/100 km) | 8,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 149 |