A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 zöldebbé és autóipari szempontból relevánsabbá tétele érdekében még tavaly év végén szabályba foglalta, hogy a sportágban 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres turbómotorokat vezetnek be.
A megvalósulás azonban nem látszik ilyen egyszerűnek, ugyanis jó néhány ellenzője is akad az újításnak: a Ferrari a jelenlegi V8-asok „egyszerűsítéséből” származtatott V6-osokat szeretne, a Mercedes elégedett a mostanra bevált és viszonylag olcsón gyártható és üzemeltethető erőforrásokkal, a kiscsapatok egy része az új motorok borsosabb árától tart, Bernie Ecclestone pedig az F1 hangjának elvesztését félti, de állítólag egyszerűen annyira nem kedveli az FIA-elnök Jean Todtot, hogy csak azért is ellenzi a turbókat.
A csapatok szövetsége, a FOT alelnöki posztját nemrég elfoglaló Renault-főnök, Eric Boullier szerint a vita még teljesen nyitott, egyelőre nem látni, melyik álláspont kerekedik felül.
„Bonyolult vita, és hogy őszinte legyek, nincs is egyszerű megoldás. Autógyártóként a Renault nyitott az új szabályokra, de igen, azt is megértjük, hogy vannak vonakodó csapatok. Mindenkinek megvannak az érvei és jelenleg mindegyiknek van is alapja, szóval össze kell ülnünk, hogy jobban megértsük a gyártók szándékait, hogy tényleg jó döntés születhessen” – mondta az Autosportnak
Az új motorformula, annak fejlesztési költségei külön hangsúlyt adnak a csapatok között szintén vitát okozó költségcsökkentési program (RRA) tekintetében, egyelőre elakadt a megújítás. Boullier bízik benne, hogy hamarosan azért sikerül ebben is megegyezésre jutniuk.
„Tavaly Szingapúrban mind aláírtuk a megegyezést, szóval valamikor már egyetértettünk valamiben. Vissza kell térnünk azokra az alapokra és onnan véglegesíteni mindent. Én bízom benne, hogy találunk megoldást!”