A Force India a 2009 végi szenzációs formáját félig-meddig sikerrel átmentve 2010 első felében pontszerzésre esélyes középcsapat volt, és bár az idény végére elfogyott a lendület, idén újra erősen kezdték az évet.
A melbourne-i és sepangi pontok után a tulajdonos-főnök, Vijay Mallya a továbbiakban is hasonló eredményeket vár.
„Azt hiszem, összességében elégedettek lehetünk az idénykezdésünkkel. A pontok és az időmérőn a top10-be jó autó azt jelentik, hogy jó alapokon építhetjük tovább a versenyképességünket az európai szakasz kezdetén. A pilótáinkra is büszke vagyok. Paul (di Resta) ragyogóan versenyzett, gyorsan alkalmazkodott a Forma-1-hez. Adrian (Sutil) gyorsaságával és tapasztalatával kiegészítve idén akár minden futamon pontokra hajthatunk. Ezen kívül ígéretes aerodinamikai fejlesztéseink is jönnek, amelyek jelentősen javíthatják a teljesítményünket a következő futamokon” – mondta az indiai milliárdos.
Sutil szerint is jó alapokon folytathatják a fejlesztéseket, a német úgy véli, Isztambulban is versenyképesek lesznek:
„Ami a hétvégét illeti, nagyon várom az isztambuli versenyt, szeretek ott vezetni. Jó pálya: le-fel, hosszú egyenesek és előzni is lehet. A 8-as kanyar igazán különleges – F1-es autóval fantasztikus élmény a nagy nehézségi erő miatt. Azt hiszem elég versenyképesek leszünk, a cél újra a pontszerzés.”
A csapat skót pilótája, az év eddigi legjobb újonca, Paul di Resta is elégedett az eddigiekkel, a Török Nagydíjat pedig különösen várja, mert korábban még nem vezetett a pályán.
„Azt hiszem, eddig elég jól ment az év – a csapat tekintetében jó volt a teljesítmény. Tudjuk, hogy még dolgoznunk kell a végsebességen, de az erősségeinkből mindenképp kihoztuk a maximumot. Mostanra elég jól kiismertük az autót, a téli tesztekhez képest ezen a téren hoztuk a legtöbbet.”
„Jó volt a Kína utáni szünet, feltöltődtem az európai szakasz előtt. Számomra új élmény lesz Isztambulban versenyezni, mert tavaly nem vezettem a pénteki edzésen és előtte sem versenyeztem a pályán. Csak a szimulátoron készültem a hétvégére. A 8-as kanyar nehéz lesz, de a többi kanyar is ugyanolyan fontos a jó köridőhöz. A pálya megtanulásában segít a szimulátor, és a csapat is a lehető legtöbb adattal lát el, de először mindenképp tapasztalatot kell szereznem, mielőtt azon gondolkodhatnék, mi lesz” – mondta a tavalyi DTM-bajnok.