Michael Schumacher szerint a nyolcas kanyar „vezetési szempontból nem olyan nehéz, de a szezon egyik leghosszabb kanyarja és elég gyors”. Technikai szempontból a hajlat „nagyon kemény a gumikra nézve, az pedig, hogy hogyan tudod bevenni, nagyjából azon múlik, hogyan állítottad be a kocsit” – mondja Schumacher.
Nico Rosberg szerint az isztambuli nyolcas „a szezon egyik legnehezebb kanyarja”, főleg az ott ható oldalerők miatt. „Ha egy képzeletbeli Forma-1-es pályát kellene terveznem, ezt a kanyart mindenképpen belevenném”.
Az elmúlt évek során legendává érett Turn-8 640 méteren át tart, vagyis hosszabb, mint az állítható szárnyak használatára kijelölt előzési zóna. A négy ívérintőből álló hajlat az 5,338 kilométeres pálya 12 százalékát teszi ki. Az ívérintők közül még a leglassabbat is 260-as tempóval veszik be az F1-esek, a kanyar átlagsebessége 270 km/óra.
Az isztambuli nyolcas kanyarban 8,5 másodpercet töltenek a pilóták körönként. Ez valamivel kevesebb, mint a sanghaji aszfaltcsík első és második kanyarjának összege (8,7 mp), de míg Kínában egyre lassulnak ezen a szakaszon az autók, Törökországban szinte folyamatosan gyorsulnak. Összevetésként: a monzai Parabolicán 7,6 másodperc, a barcelonai harmadik kanyaron 7,4 , a szuzukai 130R-en pedig csupán 3,7 másodperc alatt száguldanak át a versenyautók. A kanyarok hosszát nézve az isztambuli 8-as a leghosszabb, megelőzve a Parabolicát (470 méter) és a belgiumi Spa-Francorchamps-ban található Pouhont (460 méter).
Az Istanbul Otodrom leginkább embert próbáló tulajdonsága a hatalmas oldalerők. A 8-as hajlat csúcspontján 5G hat a pilóták fejére, nyakára, vagyis a saját testsúlyuk ötszöröse! A leghosszabb ideig – két másodpercig – 4,5G-s erőhatást mértek a Mercedes mérnökei, míg a kanyar átlaga 3,5G.
A nagy oldalerők nemcsak az emberi szervezetet, hanem a technikát is komoly próbatétel elé állítják. Noha a teljes körnek csupán 12 százalékát teszi ki ez a négyérintős kanyar, a gumik terhelése szempontjából az összes energia 40 százaléka itt keletkezik. A jobb első (ívkülső) abroncsok vannak kitéve a legnagyobb erőhatásnak – nem véletlen, hogy Lewis Hamiltonnak éppen ez a gumija robbant szét a 2007-es Török Nagydíjon.