Jelen felháborodásom tárgya korántsem érint annyi autóst, mint korábbi hasonló cikkeink témái (trafi a Ferihegyi, miket beszélek, Liszt Ferenc reptérnél, hülye 30-as tábla az M1 felhajtóján, 40-es limit az 1-esen, ilyesmi). Mégis, a Bicske városának kis utcácskájában (Vörösmarty Mihály) talált installáció oly szép példája a gondolkodás nélküli magyar ideiglenes forgalomszabályozásnak, hogy nem megyünk el mellette szó nélkül.

A felbontással ellentétes oldalon 30-as, a felbontás oldalán 20-as tábla korlátozza a sebességet az amúgy 50-es utcában Miért???
Jelentkezzen, aki látja a feloldó táblát

Jelentkezzen, aki látja a feloldó táblát

Jelentkezzen, aki látja a feloldó táblát


Az útból talán ha egy méter széles sávot úgy két méter hosszan kiharapó kis felbontást ugyanis nagyon szigorúan óvják a munkálatokat végzők. Az egy házat érintő csatornázási, vízvezeték-, vagy ki tudja, milyen meló már hetek óta tart, munkást, bár majd’ minden nap erre járok, egyszer sem láttam itt. Szerencsére még traffipaxot sem, de, gondolom, ami késik, nem múlik.

Az egyik irányból, a szűkülő sáv oldalán 20, a szembejövő oldalon 30 km/h-s korlátozás torpantja meg azt a néhány autóst, aki Magyarországon még hajlandó betartani az ilyen értelmetlen szabályokat. Természetesen feloldó tábla egyik irányban sincs, tehát a belváros felé még pár tucat, kifelé pár száz méteren kell vánszorognia annak, aki vallásosan tiszteli a szabályokat.

Az alaposan megjelölt terelés kevesebb helyet vesz el az útból, mint egy parkoló kocsi tenné

Az alaposan megjelölt terelés kevesebb helyet vesz el az útból, mint egy parkoló kocsi tenné

A picike felbontás annyira körül van pakolva piros-fehér csíkos terelőtáblákkal, hogy már messziről jól látszik. Jobban, mint egy parkoló autó, például. Különben megállni az utcában nem tilos, tehát akár az egyik komplett sávot is elfoglalhatnák várakozó kocsik, csak azokat nem kéne 20-as meg 30-as táblával jelölni.

A fura helyzetet két módon látom megoldhatónak. Az egyik, hogy a beruházó vagy a város elviszi ezeket a nyomorult táblákat, és bízik abban, hogy aki orvosilag alkalmas a vezetésre (tehát van jogosítványa), képes felismerni egy hatalmas, piros fehér tábláról 50 km/h-s tempónál is, hogy az nem út, hanem akadály, ami előtt illik lassítani, főleg, ha jönnek szembe.

A másik, hogy módosítjuk a KRESZ-t: minden csomagtartóba legyen kötelező egy 20-as és egy 30-as táblát elhelyezni, az út szélén megállásnál pedig gondosan kirakni ezeket a kocsi elé és mögé. Legyünk konzekvensek: ha ezt a felbontást biztosítani kell, kelljen minden mást is, ami ennyi helyet elvesz az útból.

Szerintetek melyik a jobb, racionálisabb, biztonságosabb megoldás? (A cikk linkjét elküldtük a Bicskei Polgármesteri Hivatalnak, várjuk a választ, az intézkedést.)