A Porsche Cayenne motorparkjának legerősebb és leggyengébb tagja is teljesítménynövelő beavatkozáson esett át.

A kínálat csúcsán álló 4,8 literes turbós erőforrás eddig is 500 lóerő leadására volt képes, ám a Porsche ezentúl egy olyan csomagot kínál hozzá, amellyel a teljesítmény 540 lóerőre nő és az eddig sem csekély 750 newtonméteres nyomatékhoz is hozzáadódik még 50.

Ezt egy pár új turbófeltöltővel érték el, melyben a lapátok titán és alumínium ötvözetéből készültek. Az egész inkább sok hűhó semmiért, hiszen a végsebesség mindössze öt kilométerrel lett magasabb, a százat pedig 4,6 másodperc alatt éri el, ami csak 0,1 másodperccel jobb, mint az 500 lóerős változaté. A motor mellett a fékeket is megpiszkálták kicsit, javították azok hűtését. Az opcionálisan rendelhető kerámia-kompozit féktárcsákból pedig ezentúl az első tengelyre nagyobb átmérőjűek kerülnek.

Az egyetlen dízelmotort is kezelésbe vették, melynek eredménye további öt lóerő lett. Inkább a tisztább üzemre koncentráltak, így a már 245 lovas motor átlagfogyasztását 7,2 literre csökkentették. A beavatkozás során új turbófeltöltőt építettek be, 10 százalékkal megnövelték a befecskendezési nyomást és alaposan lefaragtak a motor tömegéből; 20 kilogrammot sikerült nyom nélkül eltüntetni.

Jobban gyorsul a Porsche Cayenne Turbo 1
Jobban gyorsul a Porsche Cayenne Turbo 13 Érdekes módon a lényegesen visszafogottabb teljesítménynövelés jobb eredményt hozott, mert a százas gyorsulás 0,2 másodperccel lett jobb, 7,6 másodpercre csökkent.