A monte-carlói szűk, kanyargós pályán néhány csapat szerint biztonsági kockázatot jelent a leszorítóerőt csökkentő mozgó hátsó szárny (DRS) használata, ezért nemrég felvetődött, hogy a Monacói Nagydíjra be kellene tiltani az eszköz használatát.

A csapatok és az FIA-t képviselő versenyigazgató, Charlie Whiting Isztambulban tárgyaltak a kérdésről, a tiltást szorgalmazók főképp a DRS alagútban való használatának veszélyével érveltek, mások azonban nem láttak valódi kockázatot, egyesek pedig arra is felhívták a figyelmet, hogy plusz költséggel járna a monacói pályára való, DRS nélküli szárny kifejlesztése.

Mivel nem alakult ki egyhangú álláspont, Whiting úgy döntött, a DRS marad Monacóra is, a futamon pedig a rajt-cél „egyenesre” jelölik ki az előzési zónát.

„Charlie délelőtt közölte. Voltak csapatok, amelyek szerint a DRS nem lett volna jó Monacóban, mások viszont nem értettek egyet a tiltással, nem értették, milyen alapon kellene betiltani a használatát. Szóval Charlie végül egyszerűen döntött, azt mondta, hogy ha nincs megfelelően erős érv ellene, akkor marad. Nekünk mindegy volt, mi semlegesek voltunk” – magyarázta a Williams technikai igazgatója, Sam Michael vasárnap Isztambulban.