Az alkalmi nézők számára ez nem okoz gondot, de rutinos rajongók, a szakértők és egyes F1-es szereplők is úgy érzik, hogy ez nem igazi verseny, mesterséges megoldás. Más F1-es figurák szerint nincs gond az újításokkal:
„Igen, elvett egy bizonyos elemet és talán lehet mondani, hogy az előzés túl könnyű volt. De nagyon jó dolog, hogy az autók előzési pozícióba tudnak kerülni, a pilótáknak pedig most is keményen meg kell dolgozniuk azért, hogy egy másodpercen belülre kerüljenek és használni is tudják a DRS-t. Ez viszont új elemet hozott” – mondta a Red Bull-főnök, Christian Horner.
A Renault technikai főnöke, James Allison szerint nem a DRS és a rosszul kijelölt előzési zóna volt a „hibás” a sok előzésért, sokkal inkább a gumik jelentették az okot:
„Szerintem azt láthattuk, hogy nagy volt a gumikopás, egyesek három, mások négy kiállást választottak, de még a négy kiállásosok is eltérő időpontban cseréltek, így jöttek elő a nagy teljesítménykülönbségek. Ha megnézzük azokat, akik ugyanolyan stratégián voltak, ők nem tudtak egyszerűen elsuhanni egymás mellett. Sok olyan kör volt, amikor be voltak ragadva a másik mögé, szóval szerintem az FIA most is eltalálta (a DRS-zónát).”
„Szerintem ez így rendben van. Szórakoztatunk, ez pedig szórakoztatóvá teszi a futamokat” – mondta Allison a felvetésre, miszerint a versenyek túl bonyolulttá, az előzések pedig túl könnyűvé váltak idén.
A Williams technikai igazgatója szerint a DRS Isztambulban talán tényleg túl hatékony volt, de ez nem jelent gondot a sportág szempontjából.
„Egyértelműen azt jelentette, hogy optimálisan lehetett végigvinni a stratégiát, nem kellett aggódni a forgalom miatt. De igazából ez is volt a szándék. Szerintem a DRS igenis nagyon jót tesz a sportnak, jó dolog. És különben is, ha valaki 15 körös gumin van, a másik pedig vadonatújon, akkor így is, úgy is előz, akár van DRS, akár nincs.”
Minden idők legtapasztaltabb F1-ese, Rubens Barrichello szerint a hétvégén a pálya jellege domborította ki a DRS hasznát, a zóna „túl jó” helyen volt, de máshol egyáltalán nem lesz ilyen extrém hatása.
„Ha leszednénk a DRS-t, nem lenne előzés. Ez a pálya kicsit Interlagos-szerű egy hosszú kanyarral, ami gyakorlatilag egy egyenes. Az elöl haladó kapja a légellenállást, mögötte pedig jó a szélárnyék. Szóval ezen a pályán sokat lehet előzni, és ez kell is. A DRS-sel szinte már az egyenes előtt tudtak előzni mert a kanyar jellege is segített.”