1976-ban a Volkswagen megváltoztatta a kompakt modellekről kialakult képet, amikor piacra dobta a Golf GTI-t. A jármű sportos vezetést kínált a hétköznapi vásárlóknak. Mindössze 810 kiló volt, amelyhez az 1600 köbcentis motor 110 lóereje társult. Így az autó elég dinamikusan haladt: 9,4 másodperc alatt érte el 0-ról a 100 km/órás sebességet, de 182 km/órára is képes volt.

Pluszlóerő a jubileumi Golf GTI-hez 1
Pluszlóerő a jubileumi Golf GTI-hez 13


Azóta Európa legnagyobb darabszámban fogyó modelljének minden generációjából készült GTI. A legújabb nemcsak méretében, tömegében, de motorjában is sokat nőtt. Már 210 lóerős.

A modell 35. évfordulójára jubileumi modellt mutat be a Volkswagen. Az Edition 35 modell fő érdekessége, hogy a motorja erősebb a hagyományosnál, a 2,0 literes turbómotor 235-öt tud. A pluszteljesítmény menetdinamikai hatásáról nem sokat árul el a gyár, de azt állítják izgalmasabb vezetni így a Golfot.

A különlegesség a többitől eltérő külsővel kerül piacra, így kissé más az első lökhárítója, a keréktárcsái, illetve a visszapillantó tükre. Belül a kárpitok és a váltógomb az egyediek, ugyanakkor számos helyen feltűnik a 35-ös jelzés, de jár egyedi kulcstartó is a kocsihoz.

Június 1-4 között rendezik a szokásos GTI találkozót Ausztriában, ott mutatják be hivatalosan az új járgányt, ami szintén mondható már hagyományosnak, hiszen a GTI 25 és 20 éves évfordulójára is készített ilyet a Volkswagen. Ugyanakkor a gyár kis lemaradásban van, hiszen egy privát cég már márciusban bemutatta saját 35 éves jubileumi modelljét.