Alonso (Ferrari) és Webber (Red Bull) a Török Nagydíjon
F1: Csalódás a McLarennél 71 A Török Nagydíj után a McLarennél egyértelműen csalódott a hangulat, a csapat jobbat várt Lewis Hamilton 4. és Jenson Button 6. helyénél. Hamilton már az első kanyarokban visszacsúszott, majd később egy lassú kerékcsere miatt biztossá vált, hogy a negyedik helynél magasabbra már nem kapaszkodhat a végén.

„Csalódást keltő nap ez számomra. Nem tartozott a jobb versenyeim közé. Elég jól rajtoltam, de aztán a 3-as kanyarban visszaestem. Beragadtam Jenson mögé, elhasználtam a gumijaimat az előzési kísérletekkel, úgyhogy cseréltem. Nagyon korán kellett kiállnom, azt hiszem akkor és az egyik későbbi kiállásnál is sok időt veszítettem” – mondta.

„Úgy érzem, azért elég tisztességesen visszakapaszkodtam az elvesztett időhöz képest. Az autóval elégedett voltam. Bocsánatot is kértem a srácoktól, hiszen keményen dolgoztak, egyértelműen jobban is teljesíthettünk volna ma” – tette hozzá a tavalyi győztes.

Button az élmezőny többségével szemben háromkiállásos stratégiával próbálkozott, de utólag világos lett, hogy hiába vezet híresen lágyan, az elkopó Pirellikkel ő sem tudott mit kezdeni, a négy kiállás volt a nyerő.

„Azt hiszem, a többség az enyémmel megegyező stratégián volt az elején, de miután az első etapon elhasználták a gumijaikat, stratégiát váltottak. Mi nem tettünk így” – magyarázta, hozzátéve, hogy nem is igazán az eggyel kevesebb kiállás, hanem az etapok hossza – pontosabban rövidsége – volt a gond, az utolsó szakasz túl hosszúra nyúlt számára.

„Nem hagytuk fent a gumikat elég hosszan. Még az etapok végén is jók voltak, de cseréltünk. Hosszabban kellett volna kint maradni, mert így az utolsó etap egyszerűen lehetetlenség volt, túl sok kört jelentett. A végén már nem voltam versenyben, csak álló célpont lettem. A sebességkülönbség egyszerűen hihetetlen.”

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh is elismerte, hogy ezen a hétvégén nem dolgozott a legjobban az alakulat:

„Az az igazság, hogy nem hoztuk el az összes tervezett fejlesztést, szóval nem voltunk olyan gyorsak, mint szerettük volna. Ha pedig nem vagyunk elég gyorsak, az helyekbe kerül. Lewis továbbra is a második a bajnokságban, ez elfogadható, de jó néhány dolgot elrontottunk. A rajtnál pozíciókat veszítettünk, utána pedig már agresszívnek kell lenni, de ez tönkreteszi a gumikat. A három kiállás pedig talán egy olyan pilótának is, mint Jenson, egy kicsit kevés volt, szóval bakiztunk néhányat.”