Vettel a rajtnál simán jött el, Nico Rosberg viszont Mark Webber elé ugrott. Lewis Hamilton előzni próbált az első kanyarokban, de lesodródott az ívről, Fernando Alonso, és Jenson Button is elment mellette.
A második körben Vitalij Petrov próbálta elvenni a 7. helyet Michael Schumachertől, összeértek, a német első szárnya le is tört. Az incidenst és a két Renault helyezkedését kihasználva Rubens Barrichello megelőzte Nick Heidfeldet. Felipe Massa pedig mindannyiuk elé, a 7. helyre került.
Webber az 5. körben az előzési zóna végén lazán vette vissza a 2. helyet Rosbergtől, mintha a Mercedes csak egy sereghajtó lett volna. Egy körrel később Alonso kezdte támadni a németet ugyanott, rá egy körre pedig meg is előzte.
Mögöttük pedig Hamilton előzte Buttont, de a célegyenesben a 2009-es bajnok visszavette a helyét, majd újra helyet cseréltek és a célegyenes végén megint – a mclarenesek szinte egy az egyben a tavalyi csatájukat másolták, miközben Massa is felzárkózott rájuk, a 9. körben az előzési zónában el is kapta Hamilton – majd mindketten rögtön ki is mentek a bokszba, ahol aztán a mclarenes megelőzte a brazilt.
Az élmezőny kerékcseréi után Vettel visszatért az élre, mögötte nem messze Webber, majd Alonso, Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Petrov, Heidfeld és a Toro Rossó-s Sebastien Buemi állt.
A 18-21. körben Rosberg és Massa csatázott keményen, oda-vissza előztek, közben Button is felzárkózott, végül mindketten megelőzték a mercedesest. Button két körrel később Massát is levadászta.
A második kerékcserék után világossá vált, hogy Button eggyel kevesebb bokszutcai látogatással próbálja meg teljesíteni a futamot, stratégiai szempontból jó helyzetben versenyzett és még a tempója is jó volt, később Massát is elkapta. A korai cserékkel a renault-s Petrov az 5. helyig kapaszkodott.
A 29. körben Alonso az előzési zónában elkapta Webbert, a spanyol a második helyre ért fel, a ferrarisnak a kerékcseréik után is sikerült az ausztrál előtt maradnia. Hamilton a harmadik kiállásán látszólag nagyot bukott, a jobb első kerék rögzítése lassan ment, a pontszerző helyek végébe csúszott vissza, de további mozgásokkal visszakerült a negyedik helyre.
A harmadik kiállások után a pontszerző helyeken Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Rosberg, Button, Petrov, Heidfeld, Massa és Schumacher sorakozott, a kérdés csak az volt, hogy kinek kell még negyedszerre is friss gumiért a bokszba mennie.
Az első ilyen Rosberg volt, a 9. helyre esett vissza, majdnem csapattársa elé, de a hétszeres bajnokot épp előtte előzte meg Buemi. Egy körrel később Webber majd Petrov, Alonso, Hamilton, Massa és Vettel is kiment.
A három kiállásra játszó Button így a negyedik helyig jött fel, de nem volt elég nagy előnye a jóval frissebb gumikon lévő Hamilton előtt, gyorsan el is vette tőle a pozíciót, a 2009-es bajnokra pedig lassan Rosberg is felzárkózott végül el is vette az 5. helyet.
Webber az utolsó cseréje után – összesen rekordszámú, 81 bokszlátogatás volt a verseny! – nagyon begyorsult, hat körrel a vége előtt utol is érte Alonsót, visszavette a korábban elvesztett második helyét.
Vettel újabb tökéletes délutánt teljesített, idei harmadik, pályafutása 13. győzelmét szerezte Isztambulban. Ami tavaly nem sikerült, most összejött, a Red Bull második helyének köszönhetően kettős győzelmet aratott. Alonso megszerezte a Ferrari idei első dobogóját.
A további pontszerző helyeken Hamiltont, Rosberget, Buttont, Heidfeldet, Petrovot, Buemit és Kobajasit intették le.
A Forma-1-es bajnokság két hét múlva az első igazi európai versennyel, a barcelonai Spanyol Nagydíjjal folytatódik.
Török Nagydíj, Isztambul, 2011.05.08.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:30:17.558
- 58
- 2
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 8.807
- 58
- 3
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 10.075
- 58
- 4
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 40.232
- 58
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 47.539
- 58
- 6
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 59.431
- 58
- 7
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- + 1:00.857
- 58
- 8
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 1:08.168
- 58
- 9
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:09.300
- 58
- 10
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1:18.000
- 58
- 11
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 1:19.800
- 58
- 12
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1:25.400
- 58
- 13
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 57
- 14
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör
- 57
- 15
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 57
- 16
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 57
- 17
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 57
- 18
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 1 kör
- 57
- 19
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 2 kör
- 56
- 20
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör
- 56
- 21
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- + 3 kör
- 55
- 22
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 5 kör
- 53
- 23
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- kiesett
- 44
- 24
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- nem indult
- 0
- Legjobb kör: 1:29.703 Mark Webber
A rali-vb hétvégén lezajlott szardíniai fordulójáról szóló beszámolónkat itt olvashatják.