Alonso (Ferrari) és Webber (Red Bull) a Török Nagydíjon
F1: Felemás érzések a Mercedesnél 71Nico Rosberg ragyogóan kezdte a Török Nagydíjat: lerajtolta Mark Webbert, és az első körben második helyen autózott Sebastian Vettel mögött. De a Mercedes hátsó (lágy) abroncsai hamar elkoptak, ezért Webber, majd mindkét Ferrari és McLaren megelőzte. A futam vége felé javult az MGP W02 egyensúlya, Rosberg néhány szép előzéssel visszaküzdötte magát az ötödik helyre.

„Fantasztikusan rajtoltam, megelőztem Markot (Webber) és második helyen futottam az első körben, de utána végig szenvedtem a gumikkal a verseny elején. Végül jól sült el a stratégiánk, sikerült visszakapaszkodnom Jenson (Button) elé, és a leintéskor csak néhány másodperccel maradtam el Lewistól (Hamilton) a másik McLarenben. Még mindig van mit ledolgoznunk a vezető csapatokhoz képest, de ezen a hétvégén is fejlődtünk. Nem tudjuk pontosan, mitől voltunk ilyen jók az edzéseken, dolgozni fogunk rajta, hogy kiderüljön” – mondta Nico a verseny után.

Csapattársa, Michael Schumacher újabb zavarba ejtő versenyt hagyott maga mögött Isztambulban. A hétszeres világbajnok nem hagyott helyet az őt támadó Vitalij Petrovnak, ütköztek, letört a Mercedes első szárnya és a plusz depózással sok pozíciót veszített.

„Nem vagyok elégedett a hétvégémmel, de csak magamat okolhatom az eredményért. A Petrovval történt ütközésem diktálta a versenyemet: hirtelen közel kerültünk egymáshoz és nagyon meglepődtem, hogy összeértünk. Az egész nagyrészt az én hibám volt. A hétvége legnagyobb tanulsága számunkra az, hogy megerősítettük, jó irányba tartunk. Még több fejlesztéssel készülünk, hogy javítsunk az eredményeinken.”
 
Ross Brawn csapatvezető elismerte, hogy a csapat mellényúlt Rosberg kocsijának versenybeállításakor.

„Nico autójának egyensúlya nem lett olyan jó, mint reméltük, ezért a kocsi teli tankkal keményen büntette a hátsó abroncsokat. Ez elrontotta a versenye első felét. A futam második felében Nico fokozatosan visszakapaszkodott a mezőnyben, de akkor már túl késő volt. Mindent egybevéve az ötödik hely egy tiszteletre méltó eredmény, de a versenybeállítás finomhangolása a következő versenyek kiemelt feladata lesz, mivel olyan pályák következnek, amelyeken nagyon finoman kell bánni a gumikkal.”