A Forma-1 szereplőit, a csapatokat, a jogtulajdonost és az FIA-t kötő multilaterális szerződés, az ún. Concorde Agreement jelenlegi verziója 2012 végén jár le. Mivel mostanában felmerült, hogy az F1 jogait szeretnék megvenni a mostani tulajdonostól, a CVC-től, a csapatok a bizonytalanságot kihasználva erősebb alkupozícióba kerülhetnek.

A Ferrari elnöke cseppet sem titkolja ezt, Luca di Montezemolo a múlt hét végén a CNN-nek adott interjújában arról beszélt, hogy a Concorde Agreement lejárásakor a csapatoknak három lehetőségük is lesz: megegyeznek – nyilván jobb pénzügyi feltételekkel – a mostani tulajdonossal, a CVC-vel, más partnert – talán a jelenlegi kérőket – keresnek a folytatáshoz vagy akár a saját kezükbe is vehetik a sportág irányítását.

Bár Montezemolo kemény szavakat használt, világos, hogy egyelőre inkább csak az erőfitogtatás és a politikai taktikázás vezette, a Red Bull motorsportprogramjának főnöke, Helmut Marko szerint messze nincs ekkora feszültség a jövőt illetően.

„Remélhetőleg sikerül megfelelő megegyezést kötnünk. A Ferrari a Forma-1 legrégebbi és legismertebb csapata, de olaszok lévén szokásuk egy kicsit indulatosabban fogalmazni másoknál. Véleményem szerint a helyzet messze nem olyan rossz, mint ahogy tűnhet” – nyilatkozta az osztrák a Motorsport-magazin.comnak.

A CVC-vel és Bernie Ecclestone-nal való szakítás egyébként azért is valószínűtlen, mert a csapatokat kötő Concorde Agreement – a 2009-es események folyományaként – tiltja is számukra az új rivális szériáról való tárgyalásokat vagy megalapításának előkészületeit, így 2012-ig ez nem indulhat meg, néhány hónap alatt pedig gyakorlatilag lehetetlen tető alá hozni egy teljes versenyszezont, főképp, hogy a pályákat és a tévétársaságokat is szerződés köti Ecclestone-ékhoz.