„Rendben volt. Még mindig messze vagyok a pole-tól, nyolctizedre, de Kínában még 1,4-re voltunk, szóval nyilvánvalóan előrébb léptünk az autóval. De tovább kell dolgoznunk ebben az irányban, még közelebb kell kerülnünk. De örülünk a mostani eredménynek, megint kihoztuk a maximumot a lehetőségekből” – mondta a BBC-nek.
„Úgy éreztem, hogy az autó versenyképesebb volt, mint az eddigi három kvalifikáción, a lágy gumik nélkül a Q2-be jutni jelentős javulás. Kicsit jobb a teljesítményünk – ez még nem elég, gyorsan kell egy nagyobb lépés, de azért mindenképp jót tesz a csapat önbizalmának, hogy jó irányba haladunk. Az idény első szakaszában most már látszik a fény az alagút végén.”
„Az ötödik hely egyben azt is jelenti, hogy sikerült elkerülnöm a koszos oldalt, ami itt nagy hátrányt jelent. Nehéz megmondani, mi lesz a legjobb stratégia holnapra, nem tudhatjuk, hogy viselkednek majd a gumik, de mindenre készen kell állnunk, rugalmasak leszünk. Meglátjuk, mi lesz holnap, a dobogó lehetősége is benne van. Malajziában is közel jártunk hozzá, amíg nem ütköztem Lewisszal, Kínában pedig Felipe volt hozzá közel, reméljük Törökországban végre összejön!”
Alonso csapattársa, Felipe Massa csak a 10. helyen zárt, a brazilnál a kvalifikáció előtt motort kellett cserélni, az időmérőn pedig nem találta el igazán a ritmust, ezért a Q3-ban inkább gumit spórolt.
„A Q3-ban nem jött össze egy tiszta kör, miután a 9-es kanyarban hibáztam és lesodródtam az ívről. Ezután úgy döntöttünk, hogy jobb lesz kimenni a bokszba és megőrizni a gumit a startra. A Q1-ben a keményeken nem mentem valami jó kört, ezért a biztonság kedvéért feltettük a lágyakat is, így az utolsó szakaszra már csak egy szettem maradt.”
„A versenytempónk általában jobb, mint az időmérős, de a 10. helyről rajtolva nem lesz könnyű dolgom. Kár, mert én is ott lehettem volna a harmadik sorban” – mondta a korábbi háromszoros isztambuli győztes.