A csapatok túlnyomó többségéhez hasonlóan a Renault is fejlesztésekkel készül a Spanyol Nagydíjra, igaz, a csapat már tavaly óta a folyamatos, agresszív fejlesztés stratégiáját követi, így ezúttal nem nagy csomagot hoznak.

„A következő futamra is jön egy adag aerodinamikai frissítés – a fejlesztési verseny sosem áll le. Külön-külön egyik sem túl nagy dolog, de összesen hat újításról van szó, együtt körülbelül 15-20 századot jelentenek körönként. Nem egy óriási csomag, de ha ezt versenyről versenyre tudjuk hozni, annak már látszata lesz” – magyarázta a technikai igazgató, James Allison.

„Némelyik pályán a gumikopás kritikus, ahogy ezt Törökországban is láthattuk és Barcelona is ilyen lesz. Szóval nagyon fontos, hogy péntekre okosan tervezzünk, jól felkészüljünk a versenyre. Az is egyre világosabb, hogy a vasárnapi eredmény maximalizálása kedvéért mindenki igyekszik gumikat spórolni az időmérőn.”
 
„A gyors és biztos kerékcserék ugyanolyan fontosak, mint az autó aerodinamikai fejlesztése. A barcelonai csomagunk körülbelül 10 másodpercet jelent majd az egész versenyre vetítve, de egyetlen rossz bokszkiállás semmissé teheti ezt. De ha el is kerülünk egy elbaltázott kiállást, ha négyszer egy másodperccel lassabban dolgozunk az ellenfeleknél, az is jelentősen csökkenti a fejlesztések értékét.”

„Szóval a bokszkiállások nagyon fontosak, ezen a téren pedig nem voltunk a legjobbak idén. A csapat komolyan dolgozik rajta, hogy a kiállásainkat a kívánt szintre hozzuk. Még nem értük el a célt, de az elmúlt futamon már látható volt az előrelépés, ami a következő versenyeken is folytatódik majd” – mondta a szakember, aki az isztambulihoz hasonlóan sok kiállást jósol a Spanyol Nagydíjra.

„A barcelonai pálya igen nagy hangsúlyt helyez az aerodinamikai hatékonyságra, a fő kihívás tehát az, hogy ilyen autót tervezzünk. A gyors, hosszú kanyarok és az aszfalt jellege nem kímélik a gumikat. Bár a Pirelli javított (kemény) gumit hoz, ami talán változtat a képen valamelyest, nagyon valószínű, hogy a versenyen egymást érik majd a bokszkiállások.”

Allison úgy gondolja, hogy az előzéseknek finoman szólva sem kedvező pályán ezúttal egészen másféle versenyt láthatunk majd, igaz, a mérnök szerint nem a KERS és a DRS segít majd ebben.

„Törökországban messze a gumik kopása volt az előzések legfőbb ösztönzője. Barcelonában is ez lehet, a lágy gumik körönként akár három tizeddel lassulnak. Ez azt jelenti, hogy a stratégiák apró eltérése is jelentős teljesítménykülönbséget hozhat. Ha valaki három kör eltéréssel áll ki, akkor a másik autónak majdnem 1 másodperces körelőnye lesz. Ehhez képest a DRS és a KERS csak másodlagos jelentőségű az előzések szempontjából. Újabb lélegzetelállító, eseménydús futamra számíthatunk, ami eddig nem igazán volt jellemző a Spanyol Nagydíjra.”