Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már tavaly decemberben szabályba foglalta, hogy 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres turbómotorokat vezetnek be, a csapatok és a motorgyártók egy része továbbra is húzódozik.

A 2013-as váltáshoz ragaszkodó FIA-elnök, Jean Todt szombaton Barcelonában az F1-ben érdekelt motorgyártókkal tárgyalt. Volt is miről, hiszen míg a Cosworth, a Mercedes és a Ferrari egy közös levélben a turbók bevezetése ellen lobbizott az elnöknél, a Renault és a beszállni kívánó Pure teljes mértékben támogatja a váltást – egyelőre távolinak tűnik a megegyezés.

A megbeszélésen Todt leszögezte, hogy nem mond le a turbók bevezetéséről, de az F1 uraként ismert – az új motorokat szintén ellenző – Bernie Eccestone elárulta, hogy egy kompromisszumra is esély van, 2013-ban a turbók mellett még maradhatnak a jelenleg használt V8-asok is, bár a kisember szerint ez sem túl jó ötlet.

„Todt most azt mondja, hogy használhatnák még egy évig a V8-asokat is. De az ilyen mesterségesen összehangolt motorformulák nem szoktak működni, hát nem? Szerintem már ő is kezdi megérteni, hogy a gyártóknak ez sokba fog kerülni és nem tudják a költséget a klienseikre terhelni, mert akkor túl drágák lesznek a motorok” – mondta Ecclestone.